امام جمعه شهر درود بیان داشت: یکی از راه های نفوذ دشمن در دوران پساتحریم نفوذ رفتارهای فرهنگی در کشورمان است که می توان به ورود رستوران های زنجیره ای "مک دو نالد" که نماد فرهنگ امریکایی است اشاره کرد.
کد خبر: ۸۵۶۳۷۵۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجه الاسلام حجتی نیا در جمع کارکنان پایور و نیروهای بسیجی و اموزشی گردان 19امام حسین (ع) شهرستان فیروزه که با موضوع تبیین راهبردها و سناریوهای امریکا برای نفوذ به ایران به بهانه توافق هسته ای با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «از جنگ نرم دشمن خصوصا بعد از توافق نباید غافل بشویم وراههای نفوذ استکبار بستهباید شود»، به شیوه های نفوذ دشمن پرداخت.

وی یکی از این شیوها را وابستگی اقتصادی کشورها به دلار امریکا دانست و افزود: هر کسی بعد از تهیه دلار امریکا باید به فکر چنچ آن به واحد پول کشورش باشد واین به مرور زمینه ای می شود برای پذیرش کودتای برنامه ریزه شده آمریکاییان درکشورهای مخالف فرهنگ آمریکایی که تاکنون چندین انقلاب رنگین با شعار چنج در این کشورهارخ داده است.

وی به اهمیت جایگاه نفوذ اقتصادی پرداخت و یادآورشد: نفوذ اقتصادی زمینه ای است برای تمام ابعاد نفوذ.

حجه الاسلام حجتی نیا در ادامه به نمونه های تاریخی در این زمینه اشاره کرد و افزود: مخالفت صحابه سرشناس پیامبر(ص) ازجمله طلحه و زبیر با امیرالمومنین علی(ع) و به راه انداختن جنگ جمل ومسلمان کشی و در مقابل ولایت قرار گرفتن وابستگی و آلوده کردن آن ها به اقتصاد یعنی دریافت و اختصاص سهم بیشتربرای انان ازبیت المال دردوران حکومت خلیفه دوم و قطع این وابستگی وسهم خواهی بیشتر در دوران امام علی (ع) بود.

امام جمعه شهر درود در مثال تاریخی دیگری به خیانت فرماندهان لشکرامام حسن (ع) و تنها گذاشتن ایشان در میدان جنگ به واسطه آلوده کردن آن ها توسط معاویه به مسائل اقتصادی (درهم ودینار) بود.

وی یکی دیکر از راه های نفوذ دشمن در دوران پساتحریم را رفتارهای فرهنگی دانست و زمزمه ی ورود رستوران های زنجیره ای "مک دو نالد" را درهمین راستا عنوان کرد و ابراز داشت: رستوران های "مک دونالد" نماد فرهنگ آمریکایی است ودشمن به شدت کارمی کند که مارا ازداخل منهدم کند.و یکی ازتاثیرگزاری های یک رفتاروگفتاراهمیت دادن به نان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها