خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیرجند گفت: در راستای برخورد با دست فروشان محدوده خیابان امام خمینی(ره) و حکیم نزاري، چهار نفر تبعه افغانی جمع آوري و تحویل مراجع مربوطه شدند.
کد خبر: ۸۵۶۳۸۰۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، علیرضا زمان زاده، معاون فرماندار شهرستان بیرجند در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اظهار کرد: جلوگیری از ورود کالای خارجی به کشور یکی از موضوعات مهمی برای اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اگر کشور با تکیه بر ظرفیت‌های و تولیدات داخلی در حوزه اقتصاد جایگاهی پیدا کند قطعاً مسائل نظامی و تهدیدات دشمنان نمی‌تواند اثرگذار باشد.

معاون فرماندار شهرستان بیرجند با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار موثر است، گفت: باید مردم به عنوان مصرف کنندگان و کسبه نسبت به استفاده از تولیدات داخلی آگاه شوند چرا که وقتی این فرهنگ به خوبی در جامعه نهادیه شود کالای قاچاق وجود نخواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیرجند نیز با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه مرحله طرح مبارزه با قاچاق کالا در بیرجند اجرا شد، افزود: همچنین در این مدت دو مرحله طرح مبارزه با قاچاق سوخت نیز اجرا شده است.

محمد زال بیگی با بیان اینکه امسال 124 فقره پرونده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان بیرجند تشکیل شده، عنوان کرد: همچنین در راستای برخورد با دست فروشان محدوده خیابان امام خمینی و حکیم نزاری چهار نفر تبعه افغانی جمع آوري و تحویل مراجع مربوط شده است.

به گفته وی نیروی انتظامی آمادگی دارد در بحث گشت به صورت مشترک با سایر ادارات برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری کند.

محمدرضا عابدانی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی بیرجند در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند، اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری 34 میلیون لیتر بنزین توزیع شده که این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 2 درصدی داشته است.

وی با اشاره به کاهش 24 درصدی مصرف نفت سفید در بیرجند، تصریح کرد: مصرف نفت گاز نیز در سطح شهرستان نیز یک درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت پخش فرآورد‌ه ‌های نفتی بیرجند با بیان اینکه در مدت یاد شده مصرف نفت کوره 13 درصد کاهش و مصرف گاز سی ان جی 6 درصد افزایش داشته، گفت: همچنین امسال 94 مورد بازدید از جایگاه های سوخت توسط بازرسان این مجموعه و 30 مورد بازرسی با همکاری سایر سازمان های متولی انجام شده است.

علی محدثی‌نژاد، رئیس شعبه تعزیرات حکومتی خراسان جنوبي نیز در این جلسه از تشکیل 278 پرونده قاچاق خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد تا كنون 237 پرونده رسیدگی و مختومه شده و متخلفان 59 میلیارد و 923 میلیون ریال جریمه شده‌اند.

دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: امسال 206 قلم کالای قاچاق که شامل لوازم آرایشی و بهداشتی بوده معدوم شده است.

راضیه کفایی افزود: امسال در مجموع کشفیات قاچاق یک هزار و 521 قلم دارو و 206 قلم کالای آرایشی و بهداشتی بوده است.

منبع: خبرگزاری شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها