قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر پس از کاهش ۴ دلار و ۵۹ سنتی در جلسه قبل، امروز ۹۱ سنت معادل ۱.۸ درصد دیگر کاهش یافت و به ۴۸ دلار و ۶۵ سنت رسید.
کد خبر: ۸۵۶۳۸۲۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، افزایش بیش از حد انتظار حجم ذخایر نفت خام آمریکا و آمارهای ضعیف از بخش تولید آمریکا موجب تشدید آشفتگی در قیمت ها شده و قیمت نفت را حدود 2 درصد کاهش داده است.
قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز سه شنبه حدود 8 درصد کاهش یافت تا افزایش 25 درصدی سه جلسه متوالی که بیشترین رشد سه جلسه ای از 1990 تاکنون بود، خاتمه یابد.
این افت قیمت پس از آن اتفاق افتاد که قیمت ها در هفته گذشته به پایین ترین رقم در 6 سال و نیم گذشته رسید.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، اگر این آشفتگی های شدید در بازارهای بورس ادامه داشته باشد، این وضعیت شکننده تدوم خواهد داشت.
روز سه شنبه شاخص ها در وال استریت حدود 3 درصد افت کردند و هر سه شاخص اصلی بورس آمریکا از ابتدای امسال تاکنون در محدوده منفی قرار داشته اند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر پس از کاهش 4 دلار و 59 سنتی در جلسه قبل، امروز 91 سنت معادل 1.8 درصد دیگر کاهش یافت و به 48 دلار و 65 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر پس از کاهش 3 دلار و 79 سنتی، معادل 7.7 درصدی در جلسه قبل، امروز 92 سنت افت کرد و به 44 دلار و 49 سنت رسید.
پس از آنکه انستیتوی نفت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در یک هفته منتهی به  26 اوت، با 7.6 میلیون بشکه افزایش به 456.9 میلیون بشکه رسیده است، قیمت نفت کاهش یافت. تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که حجم ذخایر نفت خام آمریکا تنها 32 هزار بشکه افزایش یابد.
آسپونر افزود، آمارهایی که قرار است در روزهای آینده از حجم ذخایر نفت خام، سفارشات کارخانه ای و بازار کار آمریکا منتشر شود، در تعیین مسیر بازار نفت موثر خواهد بود.
اسپونر پیش بینی کرد که قیمت نفت این هفته کاهش یابد، اما قیمت ها همچنان بالاتر از پایین ترین قیمت های هفته گذشته خواهد بود.
ارسال نظرات