مهدی همایونفر مدیرعامل موسسه روایت فتح می‌گوید که ماحصل تلاش یک سال و نیم این موسسه در حوزه تولید مستند در هفته های آینده برقاب تلویزیون خواهد نشست. رویکرد مستندها بر سه محور اقتصاد مقاومتی‌، مقاومت منطقه و بازخوانی روزهای دفاع مقدس است
کد خبر: ۸۵۶۳۸۲۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی همایونفر مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری روایت فتح  در مورد فعالیتهای اخیری که این موسسه در عرصه تولید داشته است گفت: ماحصل یک سال و نیم تلاش موسسه روایت فتح  در حوزه تولید مستند بر سه محور بوده است: محور اول حوادث منطقه و مقاومت‌مردمی کشورهای مسلمان منطقه، موضوع دیگر اقتصاد مقاومتی در کشور و موضوع سوم بر همان تلاش برای زنده نگه داشتن رشادتهای دوران هشت ساله دفاع مقدس است.

وی همچنین در مورد پخش مجموعه مستند‌های روایت فتح گفت: بعد از مدتی که مجموعه مستند‌های روایت فتح بر روی آنتن رسانه ملی نرفته بود با حمایت آقای سرافراز، پخش سه مجموعه‌ مستند به تلویزیون آمده است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری روایت فتح ادامه داد: مجموعه‌مستندهای جدید روایت فتح که با موضوع اقتصاد مقاومتی است تحت عنوان کلی «قیام لله» از دو هفته قبل از شبکه یک سیما در حال پخش است. موضوع اقتصاد مقاومتی از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است و راه نجات و حیات کشور در اقتصاد مقاومتی است. این مجموعه مستند در شهرهای مختلف ایران فیلمبرداری شده است.

همایونفر تحت عنوان مثالی از این مجموعه مستند گفت: مثلا مستندی ساخته شده که یک کورمادرزاد با همت بلند خودش مشکلات روستایش در شهر ایلام حل کرده است و کشاورزی منطقه خودش را متحول کرده است. این مستند آدمها و زحمات کمتر دیده شده را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: «قیام‌لله» مجموعه‌ای سی‌قسمتی است و به خاطر تولید در مناطق دورافتاده، کار دشواری بود که با همت مستندسازان تولید شده است. هر قسمت مجموعه مستند «قیام‌لله» کارگردان خودش را داشت و در طول یک‌سال گذشته تولید شده است و از هفته گذشته در حال پخش از شبکه یک سیما است.

همایونفر با اشاره به شرایط پخش این مستند در رسانه ملی گفت: برای این‌که مستند«قیام‌لله» بهتر دیده شود اصرار شبکه یک سیما این است که از اول مهر ماه، بعد از خبر ساعت 19 پخش شود. ضمن این‌که این دو نوبت پخشی که از دوهفته پیش شروع شده است چندین بار بازپخش داشته است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری روایت فتح همچنین گفت: «نسیم حیات» مجموعه مستند دیگری از روایت فتح است که با محور مقاومت مردمی جنگ عراق و سوریه  تولید شده است و پخش آن هم از دو هفته آینده شروع می‌شود.

همایونفر در مورد پرداخت جدید روایت روزهای جنگ در سری جدید مجموعه مستندهای «روایت فتح» گفت: مجموعه‌های مستند داستانی تولید شده است که در نوع خود یک غافلگیری بزرگ برای مخاطبان مستندهای روایت فتح است. بنا داریم این مجموعه مستند داستانی را در هفته دفاع مقدس رونمایی کنیم.

وی اضافه کرد: این مجموعه تحت همان عنوان کلی «روایت فتح» تولید و پخش می‌شود و به موضوع سالهای دفاع مقدس می‌پردازد. اولین قسمت آن، با عنوان «در محاصره» در مورد حصرآبادن است.

ارسال نظرات