رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال کشور ، جنگل" ابر" را از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل های ایران با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر دانست و گفت : این جنگل گونه های مختلف گیاهی مانند سرخدار با قدمتی ۴۰۰۰ هزار ساله و حیات وحش ویژه ای دارد.
کد خبر: ۸۵۶۳۸۲۷
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، فریبرز غیبی گفت : تمامی جنگل های کشور ویژگی های خاصی دارد که جنگل "ابر" از زیباترین جنگل های ایران در منطقه شاهرود واقع است.

وی افزود : جنگل " ابر" حدود 13 هزار هکتار وسعت دارد و در این عرصه ، ابر و جنگل با هم ترکیب می شود و ابرها آن قدر به درخت‌ها نزدیک است که به‌ نظر می‌رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و از لحاظ مزیت های گردشگری هم یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد : یکی از بهشت های گردشگری را باید در عرصه های جنگل ابر، جنگل های شمال ، جنگلهای جنوب و جنگل های غرب جستجو و معرفی کرد و حفظ، توسعه و احیای جنگلها نه تنها وظیفه سازمان جنگلها بلکه تمام آحاد کشور است.

جنگل ابر در 45 کیلومتری شمال شاهرود در مسیر جاده شاهرود به آزاد شهر قرار دارد.

جنگلهای کشور با مساحت 14 میلیون و 200 هزار هکتار در 5 ناحیه رویشی کشور گسترش دارد که  12 میلیون و 400  هزار هکتار آن را جنگلهای خارج از شمال تشکیل می دهد.

ارسال نظرات