اظهارات نعمت‌زاده درباره یک کمپین در بوته نقد نمایندگان-۵

عباسپور: وزیر صنعت به جای اظهارات نادرست کیفیت خودروها را بالا ببرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صنعت به جای اظهارات نادرست کیفیت خودروها را بالا ببرد تا مردم از وضعیت خودرو راضی باشند.
کد خبر: ۸۵۶۳۸۶۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، روح‌الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، در واکنش به اظهارات اخیر نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: همانگونه که می‌دانیم فتوا را مراجع صادر می‌کنند نه وزیر صنعت، آنجایی که مسئله‌ای پیش می‌آید مراجع یا ولی‌فقیه فتوا می‌دهند و حلال و حرام را موضوعی بر اساس احکام اولیه یا احکام حکومتی و ثانویه مشخص می‌کنند.

وی با انتقاد از سخنان وزیر صنعت افزود: خرید در رابطه با احکام اولیه که خرید و فروش خودرو و حرام شدن آن مشخص نیست اگر احتیاج به حکم حکومتی داشته باشد آن را ولی‌فقیه مشخص می‌کند.

عباسپور همچنین خطاب به نعمت‌زاده تصریح کرد: از طرفی دیگر به جای اینگونه مباحث بهتر است که آقای نعمت‌زاده وقت بگذارد و گروه‌های کارشناسی خود را فعال کند، همچنین تعامل بین صنعت، خودرو و دانشگاه‌ها را نیز فعال‌تر کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت عنوان کرد: شما باید نسبت به ارتقای کیفیت خودرو اقدام کنید تا اینکه اقبال بیشتری برای خرید خودرو صورت گیرد.

وی همچنین متذکر شد که اگر در صدد این هستیم که خودروهای انباشته‌شده در خودروسازی بزرگ داخلی را به فروش برسانیم لازمه آن این است که بهره‌وری را بالا ببریم. کاهش قیمت را ایجاد کرده و نسبت به ارتقای کیفیت هم اقدام کنیم.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطلب فوق یادآور شد: تا مردم در قیاس با ماشین‌های بیگانه ذائقه بازار خود را به خودروهای داخلی متمایل‌تر سازند و تمایل بیشتری به خودروهای داخلی نشان دهند.

عباسپور در خاتمه متذکر شد: ما اگرچه توصیه می‌کنیم در جهت حمایت از تولیدات داخلی خرید خودرو صورت گیرد اما اینکه بگوییم نخریدن ماشین صفر حرام یا گناه است این کار در حد یک وزیر نیست که بیاید حلال و حرام یک موضوعی را مشخص کند.

ارسال نظرات