الزام اول مهر ی در بازگشایی مدارس

استاندار مازندران با تاکید براینکه بازگشایی هم‌زمان مدارس در اول مهر الزامی است، گفت: آموزش و پرورش موظف به ساماندهی معلمان است تا مدرسه‌ و کلاس درسی بدون معلم نباشد.
کد خبر: ۸۵۶۳۹۳۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳



به گزارشخبرگزاری بسیج مازندران، ربیع فلاح در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت خانواده‌ها و اولیای مدرسه سبب بهبود کیفیت آموزشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان باید با همکاری مدرسه و اولیای دانش‌آموز حل شود، افزود: آموزش و پرورش گزارش کلی از این روند را به شورای مرتبط اعلام کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه تغییرکاربری اراضی و تبدیل به احسن کردن اموال آموزش و پرورش قانونی است که در سال‌های اخیر به آموزش و پرورش استان‌ها تفویض اختیار شد، اضافه کرد: با توجه به گذشت و یک‌سال و نیم از این قانون هنوز در آموزش و پرورش مازندران کاری انجام نشد، لازم است از فضای قانونی ایجاد شده به نفع نظام تعلیم و تربیت استفاده شود.

این مسئول با تاکید براینکه اموال آموزش و پرورش بدون استفاده باید تبدیل به احسن شود، خاطرنشان کرد: کمیته‌ای متشکل از مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، اقتصاد و دارایی، استانداری و آموزش و پرورش تشکیل شود تا تغییر کاربری اموال و اراضی آموزش و پرورش پس از احصا منابعی اثرگذار به نفع آموزش و پرورش مازندران شود.

فلاح با اشاره به اینکه طبق قانون، شهرداری‌ها موظف هستند تا 5 درصد کمک مالی از بابت صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهری، ماده 100، تغییر کاربری‌ها و غیره به آموزش و پرورش داشته باشد، اضافه کرد: برخی از شهرداری‌ها قانون حمایت از آموزش و پرورش را تمکین نمی‌کنند اما تاکید می‌شود حداکثر 5 درصد کمک قانونی را به نهاد تعلیم و تربیت داشته باشند.

وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش در اجرای طرح‌های پرورشی و تربیت بدنی در طول سال برنامه ویژه برای دانش‌آموزان داشته باشد، ادامه داد: با توجه به مشکلات زندگی ماشینی توجه به فعالیت ورزشی و سلامت دانش‌آموزان مورد تاکید قرار دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه بازگشایی هم‌زمان مدارس در اول مهر مورد تاکید قرار دارد، یادآور شد: جابه‌جایی معلمان و ساماندهی کلاس درس تا زمان بازگشایی مدارس از سوی آموزش و پرورش الزامی است.

این مسئول در پایان گفت: هیچ کلاس درسی نباید بدون معلم باشد.

امسال مازندران حدود 43 هزار دانش‌آموز، 40 هزار معلم دارد که در 32 شهرستان و منطقه وارد کلاس درس می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها