فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بسیج عرصه ای است که می تواند در عرصه های ملی و منطقه ای در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نقش عمده ای ایفا کند.
کد خبر: ۸۵۶۳۹۵۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
سردار یدالله بوعلی ظهر امروز در اولین همایش ملی آموزش مربیان همگام با کشاورز که در شهریاسوج برگزار شد، گفت:صنعت کشاورزی بهترین و پرثمر ترین صنعت در بین عرصه های صنعتی و تولیدی در استان است که باید با ایده پردازی افق های جدیدی را برای آن ترسیم کنیم.

بسیج نهادی تشکیلاتی و موازی نیست

وی در ادامه به عملکرد بسیج و نقش آن در نشان دادن ظرفیت های ناشناخته  استان اشاره کرد و افزود: بسیج یک تشکیلات مقابله ای و موازی نیست، بلکه یک عرصه وابسته به خود مردم است که گروهها، حزب ها و سازمانها برای پیشبرد اهداف خود از آن بهره می برند.

به ظرفیت های بسیج در توسعه اقتصاد مقاومتی توجه شود

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بسیج عرصه ای  است که می تواند در عرصه های ملی و منطقه ای در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نقش عمده ای ایفا کند.

بوعلی با بیان اینکه بسیج باید بر مبنای ظرفیت ها و خود مردم ایفای نقش کند، بیان کرد: امروز توسعه صنعت کشاورزی،توسعه باز تولیدمحصولات و نحوه استفاده از محصول کشاورزی از مهم رویکرد های این نهاد انقلابی برای شکوفا کردن ظرفیت های داخلی است.

هنر بسیج اجماع و گروهی کار کردن است

وی با بیان اینکه هنر بسیج اجماع و دور هم جمع کردن مردم است، بیان کرد: باید بدانیم که هر جا کاری را به صورت افرادی انجام داده ایم موفق نبوده ایم،  که در این زمینه باید تفکربسیجی و کار جمعی را برای رسیدن به هدف خود پیشه کنیم.

توسعه صنعت کشاورزی در راهبر اقتصاد مقاومتی الزامی است

فرمانده سپاه فتح متکی بودن اقتصاد به نفت را یک ضعف کلی در کشور دانست و افزود: اگر امروز هنوز بیشتر محصولات اقتصادی ما حرفی برای گفتن نداشته اند،همه بواسطه تک رقمی کردن اقتصاد به یک محصول خاص است که همین موضوع باعث کاهش رونق اقتصاد بدون نفت شده است.

بوعلی ابراز کرد: امروز با توجه به افت قیمت نفت و کاهش این محصول،می طلبد که اقتصاد حول محور اقتصاد دانش بنیان و توسعه محصولات کشاورزی به عنوان یک رکن توسعه بچرخد.

تفکر بسیجی در جامعه نهادینه شود

بوعلی به نهادینه کردن تفکر بسجی در پیشبرد کارهای اقتصادی تأکید کرد و گفت: نباید رقیب بودن و موازی کاری رادر کارهای بسیج گنجاند، بلکه باید از ظرفیت های این نهاد به خوبی در پیشبرد کارها استفاده کرد و از آن بهره کافی برد.

کهگیلویه وبویراحمد متبع ظرفیت های نهفته است

وی کهگلویه وبویراحمد را منبع ظرفیت های خدادادی از جمله ظرفیت بالقوه کشاورزی دانست و گفت: استان با توجه به داشتن ظرفیت های بالقوه صنعت کشاورزی، جای نگرش و ایده در این صنعت گم شده است، که الهام بردن از ذهن و تفکر دانشجویان و متخصیص در طرح های ارائه شده می تواند راهگشای خوبی باشد.

باید متکی به شعار ما می توانیم باشیم

فرمانده سپاه فتح شعار ما می توانیم را یکی از مهمترین الگوهای بسیج برای پیشبرد کارهای توسعه گرا دانست و افزود: باید باور کنیم که می توانیم حرفهای زیادی در توسعه اقتصادی و کشاورزی داشته باشیم که در این زمینه باید به جوانان میدان دهیم.

راه اندازی سایت جامع  برای معرفی محصولات کشاورزان در فضای مجازی

بوعلی به ایجاد یک سایت جامع ارائه محصولات کشاورزی به جامعه هدف از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ایده پردازی و توجه به ظرفیت های نهفته می تواند همیشه راهگشا باشد که در این زمینه یکی از مشکلات عدیده کشاورزان استان تولید خوب و ارئه ندادن آن به بازار هدف بود.

فرمانده سپاه فتح ابراز کرد: با بیان اینکه در این سایت مجازی تمامی محصولات به صورت تکمیلی به خریدار معرفی می شود و خریدار می تواند به صورت آنلاین آن را خریداری کند، بیان کرد:در این سایت جامع کشاورزان با ارائه محصولات خود می تواند محصولات تولید ی خود را به جامعه ارائه دهد.

ارسال نظرات