مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: امر به معروف و باز داشتن از بدی ها در نگاه دینی و اعتقادی ما جایگاهی کاملا ایدئولوژیکی دارد و از منظر این امر، جامعه را می توان اصلاح کرد و به سمت پویایی پیش برد.
کد خبر: ۸۵۶۳۹۵۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
پیش از ظهر امروز نشستی برای تبیین وبررسی قانون جدید حمایت از آمرین به معروف در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج برگزار شد.

دکتر رضا دهبانی پور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در این نشست اظهار داشت: در کشور ما دعوت به خیر و خوبی جایگاه ویژه ای دارد که مردم نسبت به یکدیگر، مردم نسبت به دولت ودولت نسبت به مردم وظیفه انجام این دو فریضه را دارند.

وی گفت: متولیان اجرای این قانون گروه های فرهنگی هستند که نسبت به چنین قانونی هرچند خیلی دیر مصوب شده است اما باید اطلاع رسانی صورت بگیرد تا از ظرفیت های آن به نحوی که جامعه از آن نفع ببرد استفاده شود.

دهبانی افزود: امروزه، امربه معروف دیگر یک نظریه و ایده نیست بلکه طرحی لازم الاجرا است که مربوط به اعتقادات و فرهنگ دینی مذهبی ما است که باید اجرایی شود و به جهت حساسیت هایی که این طرح دارد به طور دقیق این قانون باید مورد بررسی کنکاش قرار گرفته و چگونگی اجرا و عملیاتی کردن آن دقیق بیان شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: در همه ممالک نه فقط ممالک دینی امر به معروف و باز داشتن از بدی ها به شیوه ها و روش های خاصی اجرا می شود. اما در نگاه دینی و اعتقادی ما این مسأله جایگاهی کاملا ایدئولوژیکی دارد و از منظر این کار می شود جامعه را اصلاح کرد و به سمت پویایی پیش برد.

وی در پایان اشاره کرد: این عمل هم راهکارها و روش های متفاوت و خوبی برای عملیاتی شدن دارد که اگر طبق موازین دینی و شرعی انجام گیرند این قانون براحتی پیاده سازی می شود در نهایت جامعه اصلاح خواهد شد و در این بین قانون گذار هم باید توجه داشته باشد که  قانون حمایت از آمرین به معروف  نباید تنگ نظرانه مایه سوء استفاده قرار بگیرد.

ارسال نظرات