معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری مازندران از پرداخت تسهیلات مالی 60 میلیون ریالی به دانش آموزان نخبه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۴۰۴۴
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶



خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از ایرنا، میثم سیفی گفت : این تسهیلات به دانش آموزانی پرداخت می شود که طرح های خلاقانه ای داشته باشند و آن را به پارک علم و فناوری ارائه دهند.
وی افزود : این دسته از دانش آموزان لازم است طرح های خود را با معرفی آموزش و پرورش و ثبت نام در تارنمای (وبسایت) پارک برای ارزیابی و داروی ارسال کنند.
او ادامه داد : در صورتی که طرح ها مورد تایید داوران قرار گیرد ، صاحبان طرح علاوه بر تسهیلات می توانند از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی پارک هم استفاده کنند.
سیفی حمایت از دانش آموزان مبتکر و مخترع را از اولویت های کاری پارک علم و فناوری مازندران برشمرد و گفت : پیش از کانون شکوفایی خلاقیت های دانش آموزی پارک علم و فناوری وظیفه شناسایی نخبگان علمی دانش آموزی را بر عهده داشت ولی اکنون پژوهش سراهای آموزش و پرورش با معرفی دانش آموزان عضو دارای ایده و طرح به پارک ، این کار را انجام می دهد.
وی افزود : پارک علم و فناوری به دنبال جذب ابتکارات و اختراعات با قابلیت تجاری سازی و درآمدزایی است و برای صاحبان ایده هم شرایط سنی وجود ندارد.
سیفی گفت : ایده ها و ابتکارات دانش آموزان هم در صورتی که قابلیت عرضه به بازار را داشته باشد با پرداخت تسهیلات به مرحله تجاری سازی هدایت می شود .
وی با اشاره به تجربه موفق حضور تعدادی از دانش آموزان در فعالیت های پارک علم و فناوری مازندران اشاره کرد و افزود : این دانش آموزان مبتکر توانسته اند علاوه بر ارائه طرح و ایده های نو خود به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه نیز برسند.
معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری مازندران گفت : تاکنون تعدادی از دانش آموزان مبتکر موفق به ایجاد شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری شده اند و به فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود ادامه می دهند .
بر اساس گزارش های رسمی هم اکنون 150 شرکت دانش بنیان در مازندران وجود دارد که به دلیل محدودیت فضا فقط 60 شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند .
همچنین چهار شرکت دانش بنیان مازندران در زمینه ابتکارات و خلاقیت دانش آموزی فعالیت دارند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها