با حضور بیش از 80 نفر از دانش آموزان مدرسه ادیب تهران و با هزینه شخصی خود در قالب اردوی جهادی در مشگین‌شهر حضور یافته و اقدام به احداث و بازسازی سه واحد مسکونی و یک مدرسه کرده اند.
کد خبر: ۸۵۶۴۰۶۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، ابراهیم امامی، فرماندار مشکین‌شهر در بازدید از مدرسه خیر ساز روستای دولت آباد( قره درویش) گفت: جمعی از دانش آموزان مدرسه غیر انتفاعی ادب تهران در قالب اردوهای جهادی در سطح شهرستان مشکین‌شهر حضور یافته و به ساختن خانه و مدرسه می‌پردازند .

وی افزود: باید فرهنگ جهادی در جامعه توسعه یافته و مشارکت های مردمی بیشتر شود و لازم است به این مهم در همه حوزه ها پرداخت شود که نتیجه آن باعث پیشرفت های عمرانی در سطح شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به روحیه جهادی دانش‌آموزان فعال در این عرصه افزود: معنویت و اخلاص دانش آموزان در این اردو ها واقعا بی‌نظیر بوده و فارغ از راحتی های زندگی شهری، زمانی که اوضاع محرومان را مشاهده می‌کنند تحت تاثیر قرار می‌گیرند که می تواند بهترین کار برای خودسازی باشد و کسانی که برای اولین بار در این اردو حضور پیدا می‌کنند این شوق در دلشان زنده می‌شود که هر ساله در این جمع باشند.

محمد رسول حسین نژاد رئیس اموزش و پرورش مشگین‌شهر با اشاره به اینکه تعداد افراد این گروه ها بیش از ۸۰ نفر است ادامه داد: اعضاء این گروه دانش‌آموزی از مدرسه غیر انتفاعی ادب از استان تهران هستند که سال گذشته فعالیت های خود را با ساخت مدرسه روستای مزرعه خلف با هزینه 150 میلیون تومان که تمام مصالح و هزینه های انجام گرفته توسط خود این دانش آموزان پرداخت شده است، شروع کرده و امسال نیز با تقسیم بندی اعضاء در چند گروه با ساخت سه خانه و یک مدرسه در این شهرستان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به این که هیچ منابع دولتی و سازمانی برای ساخت و ساز این مدارس تخصیص نیافته است گفت: همه هزینه های ساخت و ساز مدارس و خانه ها توسط خود دانش آموزان پرداخت می شود و آموزش پرورش با کمک بخشداری فقط حمل و نقل این فعالان را بر عهده دارند.

ارسال نظرات