مدیر جهاد کشاورزی کوثر از اجرای 35 طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۴۰۷۹
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، غفار شعبانی، طي گفتگویی گفت: با تکمیل این طرح ها در مجموع 95 هکتار از اراضی منطقه زیر پوشش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از مجموع این طرح ها 10 مورد آماده بهره برداری، 10 مورد در حال اجرا و بقیه برای تامین اعتبار سهم دولت به صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری از بخش کشاورزی معرفی شده است.

او به اجرای 152 هکتار پایاب سد جغناب برای آبیاری قطره ای و بارانی اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح که تاکنون 12 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن 20 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

او با اشاره به خشکسالی حاکم در کشور سیاست وزرات جهاد کشاورزی را توسعه آبیاری تحت فشار دانست و افزود: جهاد کشاورزی شهرستان کوثر توصیه های کارشناسی لازم را به کشاورزان منطقه برای توسعه آبیاری مدرن انجام می دهد.

فرماندار شهرستان کوثر نیز کمبود آب زراعی در منطقه را از اساسی ترین مشکلات کشاورزان برشمرد و گفت: توسعه شبکه آبیاری مدرن در منطقه از ضروریات بوده و زارعان باید با توجه به تسهیلات و وام های بلاعوض ارائه شده از طرف دولت به این طرح روی آورند.

علیرضا علیپور افزود: روش سنتی آبیاری جوابگوی زراعت نیست و برای استفاده بهتر از آب و افزایش راندمان مصرف و بهره وری باید به آبیاری مدرن روی آورد.

ارسال نظرات