معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت:‌ براساس بررسی‌های انجام شده آمار خشونت در استان اردبیل در ۵ ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۵۶۴۰۹۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، یوسف خدادادی ، در جلسه شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم اردبیل اظهار داشت: بیش از 50 درصد پرونده‌های کیفری در مراجع قضایی استان اردبیل را جرائم مربوط به خشونت تشکیل می‌دهند.

وی گفـت: این میزان از پروندهای خشونت در سیستم قضایی استان ایجاب می‌کند تا مسئولان و متولیان امر بیش از پیش احساس مسئولیت کنند و گام‌های موثرتری را هماهنگ با سایر ادارات و نهادها در راستای پیشگیری از وقوع جرم بردارند.

خدادادی با ابراز رضایمندی از فرهنگ‌سازی‌های انجام شده در استان در حوزه پیشگیری از جرائم بیان کرد: این اقدامات در کاهش انواع جرائم نقش بسزایی دارد که باید در حوزه خشونت کارهای اساسی برای فرهنگسازی در این حوزه و کاهش خشونت در استان انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه‌های استان در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی مردم نقش موثری دارند و باید برنامه‌های متعددی برای فرهنگ‌سازی در این حوزه داشته باشند.

وی از کاهش 18 درصدی خشونت در استان در 5 ماهه نخست سال 94 در مقایسه با سال 93 خبر داد و و با استقبال و حمایت از اقدامات فرهنگی در این حوزه افزود: نگاه فرهنگی و پیشگیرانه در حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

ارسال نظرات