دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت:‌ برخوردهای قاطع و قانونی با جرائم خشن و اخلالگران نظم امنیت از اولویت‌های اساسی سیستم قضایی استان اردبیل است.
کد خبر: ۸۵۶۴۰۹۷
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ناصر عتباتی،در جلسه شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم اردبیل اظهار داشت: اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در زمینه فعالیت‌های پیشگیرانه شایسته قدردانی است که با توجه به اهمیت و حساسی این موضوع ضروری است تا ادارات و نهادها اقدامات ملموس‌تری را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با بیان اینکه دستگاه قضایی همواره در مواجه با جرائم پس از ارتکاب به موضوع وارد می‌شود، گفت: آنچه در این بین مهم بوده مقوله پیشگیری است که می‌تواند در سالم‌سازی جامعه بسیار مفید و ارزشمند باشد و باید به این امر توجه جدی داشته باشیم تا شاهد کاهش آمار جرائم در استان باشیم.

عتباتی با اشاره به اینکه بی تفاوتی و عدم احساس مسئولیت سبب فراگیر شدن جرم می‌شود، بیان کرد: زمانی که جرم در جامعه‌ای افزایش یابد همه ما درگیر مسائل و مشکلات متعاقب آن خواهیم بود و هیچ کسی از گزند آن مصون نخواهد بود که برای جلوگیری از این امر باید همگان تلاش و جدیت واقعی به کار بگیرند.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرائم تصریح کرد: با توجه به اینکه رسانه‌ها نقش و تاثیر اساسی در آگاه‌سازی شفاف، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح از اتقاقات و موضوعات جامعه دارند در این حوزه رسالت خطیری بر عهده دارند و باید با آگاهی نسبت به این رسالت در جامعه اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با بیان اینکه دستگاه قضایی همواره و بر اساس سیاست‌های خود بر مقوله پیشگیری از وقوع جرم اصرار می‌کند، افزود: برخوردهای قاطع و قانونی با جرائم خشن و اخلالگران نظم امنیت نیز از اولویت‌های اساسی سیستم قضایی در کنار اقدامات در حوزه پیشگیری از جرائم است.

ارسال نظرات