فرماندار بیله‌سوار/

مشکلات عشایر شهرستان بیله‌سوار برطرف شود

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: باید حل مشکلات عشایر بیله‌سوار با جدیت پیگیری و برطرف شود که در این زمینه ضروری است تمامی دستگاه‌های مرتبط در این حوزه عزمی جدی داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۶۴۰۹۹
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، آرام حلیم، در آئین معارفه سرپرست اداره امور عشایری شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: عشایر از جمله اقوامی هستند که در طول تاریخ انقلاب وفاداری خود را به آرمان‌های نظام ثابت کرده و همچون گذشته با صلابت و صداقت به زندگی خود در دامن طبیعت ادامه می‌دهند.

وی افزود: اگر چه این زندگی، دشواری‌ها و سختی‌های مربوط به خود را دارد اما عشایر ثابت کرده‌اند که همچون کوه استوار بوده و در طول تاریخ انقلاب نیز ثابت کرده‌اند که همواره، همگام و همراه با امام امت بوده و در راستای رشد و تعالی کشور تلاش می‌کنند.

حلیم با بیان اینکه عشایر نیروی تولدیگر جامعه است، تصریح کرد: عشایر و هر چادر عشایری در واقع نماد و جلوه‌ای از کلام رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و به نوعی یک کارگاه تولیدی است و ضرورت دارد فرهنگ عشایر و واقعیات زندگی آنها برای نسل‌های آینده تبیین شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: در بحث کمک به عشایر تنها اداره امور عشایر متولی نیست بله همه وظیفه دارند تا در راستای خدمات‌رسانی شایسته و موثر به این قشر تلاشگر گام برداشته و در رفع مشکلات آنها کوشا باشند که در این حوزه رویکرد دولت یازدهم به گونه‌ای است که در صدد رفع مشکلات همه اقشار به‌ویژه عشایر هستیم.

وی از عشایر غیور و مرزدار به عنوان پیشانی افتخار نظام اسلامی یاد کرد و گفت: عشایر منطقه مغان در دوران دفاع مقدس در پشتیبانی از مرزها و اعزام به جبهه‌ها جزو گروه‌های پیش‌رو و مقدم بوده‌اند و همواره سعی کردند تا اوج وفاداری‌شان را به نظام اسلامی نشان دهند.

حلیم با قدردانی از مسئولان شهرستانی و استانی در برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایری در جعفرآباد، خواستار توزیع به حق آرد عشایری، دقت در امانتداری و حل مشکلات عشایر شهرستان شد و افزود: در این زمینه تشکل‌های مختلف در حمایت از عشایر می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: با توجه به اینکه عشایر شهرستان بیله‌سوار نقش و تاثیر مهمی ایفا می‌کنند با بررسی‌های انجام شده و برای ارائه خدمات مطلوب و کیفی به این قشر ساختمانی در اختیار امور عشایری شهرستان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار