عملیات اجرایی نخستین دهکده گردشگری استان یزد در روستای عصرآباد اشکذر با حضور مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی یزد آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۶۴۱۳۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

به گزارش  خبرگزاری بسیج از اشکذر، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل گردشگری استان یزد در آیین آغاز عملیات اجرایی این دهکده توریستی گفت : روستای عصرآباد که در شهرستان اشکذر واقع شده دارای بافت تاریخی و مجموعه ای از آب انبارها و بادگیرها است.

محمدرضا نصیری یکی از آثار منحصر به فرد این روستا را آب انبار هفت بادگیری عنوان کرد و تصریح کرد : این اثر زیبا در نوع خود بی نظیر است.
وی افزود: سرمایه گذار این دهکده توریستی در نظر دارد با مرمت بناهای تاریخی روسا و ایجاد رستوران سنتی، مکانهای اقامتی، سایت های رصدخانه، کویرنوردی و سافاری حداقل برای نیم روز شرایط بازدید تورهای گردشگری را برنامه ریزی کند.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان ادامه داد: از دیگر اهداف این سرمایه گذار به جریان افتادن دوباره زندگی در منطقه با رویکرد گردشگری و ایجاد دهکده ای برتر در سطح منطقه است.
استان یزد یکهزار و ۴۸۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
یزد، نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار بوده که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد

ارسال نظرات