معاون استاندار یزد با اشاره به‌ضرورت ارتقای مشارکت اجتماعی بانوان در جامعه گفت: فرصت‌های توان‌افزایی بانوان در جامعه بررسی شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۱۴۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدعلی طالبی در کارگروه زنان و خانواده استان یزد با بیان اینکه ارتقای مشارکت اجتماعی بانوان در راستای توانمندسازی بیشتر خانواده‌ها به عنوان بحث محوری در استان یزد مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: شناسایی نخبگان و فعالیت حوزه زنان به منظور پیشبرد اهداف توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اهمیت توجه ویژه به بحث اعتیاد در بانوان گفت: در بحث اعتیاد بانوان حساسیت بنیادی بسیاری از نظر فرهنگی، اجتماعی و تربیتی وجود دارد، که دستگاه‌های مرتبط باید بیش از پیش نسبت به کنترل و مدیریت آن بکوشند.

طالبی افزود: با توجه به ظرفیت فراوان بانوان در حوزه‌های صنعتی، فرهنگی، علمی و اجتماعی، استفاده از نیروی زنان و توانمندسازی بانوان در راستای رسیدن به اهداف کلان و بزرگ فرهنگی و اقتصادی استان حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت استمرار در برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی بانوان استان یزد، به منظور ارتقای دانش، معرفی و ایجاد روحیه خودباوری در بانوان یزدی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در معرفی و فروش دستاوردها و محصولات تولیدی زنان یزدی ضروری است.

وی تعامل و همبستگی بین بخشی را در راستای اجرای بهتر برنامه‌های تدوین شده در حوزه زنان و توسعه بیشتر در این حوزه را مهم دانست و بیان کرد: تهیه گزارش و ارزیابی از چگونگی اجرای نمایشگاه و تشخیص نقاط ضعف وقوت آن از جمله مهم‌ترین اقدامات موثر در اجرای نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان یزد است.

طالبی با اشاره به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های استان به منظور توان‌افزایی بانوان یزدی، توجه ویژه به مشارکت اجتماعی زنان با نگاه عمیق به بحث کلیدی تحکیم بنیاد خانواده در استان یزد را حائز اهمیت دانست.

وی پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی برای آینده و استمرار برنامه‌های موثر در حوزه زنان را از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی استان در راستای تحقق بیشتر و بهتر اهداف استان یزد عنوان کرد.

 

ارسال نظرات