خبرهای داغ:
حجت الاسلام عبادی تاکید کرد:

صنعت چاپ و نشر استان نیازمند حمایت مسئولان

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه و حمایت مسئولان از زیرساخت‌های فرهنگی استان بسیار حائز اهمیت است، اظهارداشت: صنعت چاپ و نشر خراسان جنوبی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند.
کد خبر: ۸۵۶۴۱۶۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز چاپ و نشر بیرجند با اشاره به اینکه صنعت چاپ در توسعه فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی دارد، گفت: در حال حاضر با ورود بخشی خصوصی به این حوزه شاهد تجمیع و تکمیل تمامی امور چاپ و نشر در استان هستیم و این از جمله ظرفیت‌های بالا و تأثیرگذار خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه حمایت از صنعت چاپ و نشر استان خراسان جنوبی بسیار حائز اهمیت است، اظهارداشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی، فعالان حوزه هنری و فرهنگی و همچنین دانشگاه‌ها برای چاپ و نشر تولیدات و کتب از ظرفیت‌های داخل استان استفاده کنند و این می تواند بسیاری از مشکلات موجود در حوزه چاپ در این خطه را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام عبادی ادامه داد: در بازدیدی که از بخش‌های مختلف این مرکز صنعتی صورت گرفت، با توجه به گزارش‌های مدیران مجموعه آینده روشنی پیش‌روی صنعت چاپ و نشر استان خراسان جنوبی وجود دارد و می‌طلبد مسئولان نسبت به رفع مشکل نقدینگی و سرمایه‌ در گردش این واحدها تلاش بیشتری کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت با بیان اینکه خراسان جنوبی از گذشته در حوزه چاپ و نشر فعالیت داشته است، بیان کرد: باید به حوزه فرهنگ بیشتر توجه شود و در کنار آن زمینه ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی ارجحیت دارد.

وی ادامه با تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران حوزه چاپ و نشر در استان خراسان جنوبی تأکید کرد: وجود مجموعه‌های فعال و پرتوان در شهرکی صنعتی بیرجند در سایر واحدهای تولیدی ایجاد انگیزه و رونق می‌کند، البته باید به حفظ و نگهداری صنایع فعال در استان توجه فراوانی داشت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت سیاست‌های حمایت از سرمایه‌گذاران، بیان کرد: مردم، صنعت‌گران و سرمایه‌داران مراجعات مکرری به نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند و از وضعیت نرخ‌های سود تسهیلات بانکی و موسسات مالی و اعتباری گلایه‌ دارند.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم شاهد رونق اقتصادی باشیم، باید حمایت‌های مناسبی با توجه به شاخص‌های مناطق مختلف کشور صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام عبادی در پایان ضمن اعلام آمادگی برای پیگیری مشکلات حوزه صنعت چاپ و نشر، خواستار حمایت از ظرفیت‌ها و تولیدات داخل استان خراسان جنوبی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار