خبرهای داغ:
قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان:

دو درب اصلی حرم امام حسین(ع) در استان سمنان ساخته می شود

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان گفت: دو لنگه درب اصلی حرم امام حسین(ع) با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون تومان به همت مردم استان سمنان در این استان ساخته و به عراق ارسال می شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۲۹۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حسن آبادی در مجمع بسیج اصناف استان سمنان در جمع بازاریان و اصناف و مسئولین در تالار پارمیس شاهرود با بیان اینکه حرم اهل بیت توسط ایرانیان بنا شده و و حرف اول در ساخت آن را می زنیم اظهار کرد: در حرم امیرالمونین اولین بار طلاهای روی کار تمیز می شود و مانند سایر حرم ها برچیده و ذوب و دوباره ساخته نمی شود و علت آن این است که پشت این ورق های طلا مهر ناداری ضرب شده و باید این افتخار برای ایرانیان باقی بماند هر چند مقامات عراقی بر برچیده شدن آنها تاکید داشتند.

وی با اشاره به ساخت صحن عقیله بنی هاشم در جوار حرم امام حسین(ع) افزود: زمین ها اطراف برای ساخت این حرم در خیمگاه و تل زینبیه انجام شده و در ساخت این صحن بین ایران و عراق درگیری بود اما نماینده آیت الله سیستانی در جلسه آخر با چشم گریان خواب خود را بیان کرد که حضرت زینب(س) گفته بودند صحن مرا ایرانی ها بسازند و این فاتخاری عظیم برای ماست.

حسن آبادی با بیان اینکه 2 لنگه از درب اصلی حرم امام حسین(ع) در استان سمنان ساخته می شود، بیان کرد: این دو درب با هزینه 1میلیارد و 600میلیون تومانی ساخته می شود و به عراق ارسال می شود.

وی با اشاره به کمک های مردم استان گفت: تاکنون یک میلیارد وجه نقد و 2 هزار تن گچ و سیمان که در صحن فاطمه الزهرا(س) در نجف بکار رفته است و 4 کیلوگرم طلا و 1000 نیروی متخصص از استان به عتاب عالیات اعزام شده که این رضایت بخش و مطلوب نیست.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با تاکید بر برکت در کمک به ساخت عتبات عالیات بیان کرد: حضرت موسی در مناجات با خدا از امت آخرالزمان سوال کرد و خدا فرمود این امت چند ویژگی دارند که نماز و زکات و روزه و حج و جهاد و جمعه و جماعات و قرآن و علم و عاشوراست و او از عاشورا پرسید که خدا خطلاب کرد اگر کسی درهم و دیناری صرف کند برای پسر پیامبر آخرالزمان من مبارک خواهم کرد مال او را در دنیا و برای او به اضاء هر درهم هفتاد درهم عوض دهم.

وی با تاکید بر خرج در راه امام حسین(ع) عنوان کرد: 160 اتحادیه و اتاق اصناف داریم هر کدام تقبل کنند یک متر مربع از این صحن را که 3 میلیون تومان هزینه دارد را بخرند و صحن عقیله بی هاشم 4 میلیون تومان هر متر مربع هزینه دارد و سند افتخاری نیز صادر می شود.

حسن آبادی با اشاره به ساخت گنبد 5/7 متری بارگاه امام حسین(ع) گفت: گنبد جدید دارای خشت های طلاست که خشت 2 میلیون و 150 خزار تومان قیمت دارد و توقع این است که اصناف و بازاریان همت کنند و اینها را به قدر بضاعت فردی و یا گروهی بخرند و در ساخت کمک و برکت مال خود و خانواده را زیاد کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها