امام جمعه اشکذر با اشاره به فرموده رهبری در مورد تاکید آمریکا درباره چارچوب تحریمها، گفت: باقی ماندن تحریم ها علیه ایران اسلامی، خلاف اصل مذاکره است.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۳۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نمازجمعه به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: ایران با قدرتهای دنیا مذاکره کرد که تحریمها برداشته شود.

"حجت الاسلام والمسلمین طالبیان" با اشاره به اینکه رهبر انقلاب برجام را مساله روز دانستند، ادامه داد: مسایل بعد از برجام مهمتر از خود برجام است و رهبری تاکید کردند که به آمریکا می گوییم تمام تحریمهای علیه ایران که مربوط به آمریکاست باید یکجا لغو شود.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا تهدید کند ما هم تهدید می کنیم و اگر آنها اجرای روند تفاهم هسته ای را متوقف کنند، ایران نیز کار را متوقف می کند و اینطور نیست که ایران کاری نکند.

طالبیان با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر لزوم بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای رفع ابهام ها، برجام باید توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

وی با بیان اینکه حفظ چارچوب های تحریم علیه ایران پس از مذاکره هسته ای از صحبتهای بد مسوولان آمریکایی است، ادامه داد: اوباما مذاکرات هسته ای را فرصت خوبی برای آمریکا در داخل و خارج از ایران، برای آمریکا دانسته است و رهبر انقلاب در این مورد و درباره نفوذ آمریکا هشدار دادند.

وی افزود: رهبری به مسوولان فرمودند نگویید که مسوولان آمریکا برای خودشان صحبت می کنند زیرا اگر مسوولان ایران چیزی نگویند، مسوولان آمریکا حرف هایشان را به صورت مصوبه در می آوردند و اگر دشمن حرفی می زند باید پاسخش را داد.

امام جمعه اشکذر یکی از فرمایشات مهم رهبری را عدم اجازه فرصت نفوذ بیگانگان در کشور دانست وخاطر نشان کرد: راه نفوذ دشمن را باید با صبر و استقامت، هوشیاری و پرهیز از انفعال در برابر مواضع دشمن بست.

حجت الاسلام طالبیان در ادامه با اشاره به حمله به شورای نگهبان از سوی برخی احزاب و جریانات در ماه های منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نظارتی که از سوی شورای نگهبان در قانون اساسی مطرح شده است تنها محدود به اطلاع از روند برگزاری انتخابات نیست بلکه مفهوم آن دخالت در آن است.

وی افزود: چگونه است که نظارت عنوان شده در قانون اساسی در مورد دستگاه قضایی و دولت از منبع قدرت صورت می گیرد اما برای شورای نگهبان اینگونه از سوی برخی عنوان نمی شود و آن را به نظاره گری تنزل می دهند.!

ارسال نظرات