معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از برگزاری دوره آموزش مقدماتی 3500 نفر از سرحلقه های صالحین لرستان در مجتمع آموزشی و تفریحی حمزه سید الشهدای خرم آباد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۵۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱

حجت الاسلام مهدوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، گفت: دوره آموزش مقدماتی 3500 نفر از سرحلقه های صالحین لرستان در مجتمع آموزشی و تفریحی حمزه سیدالشهدای خرم آباد به منظور فعالیت در پایگاه های مقاومت سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی س روزه مهارت های معرفتی، بصیرتی و تربیتی به سرحلقه های صالحین استان ارائه می شود افزود: این سرحلقه ها پس از شش ماه فعالیت در حلقه های صالحین پایگاههای مقاومت سطح استان در دوره تکمیلی شرکت می کنند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستان با اشاره به پیش بینی راه اندازی 11 هزار حلقه صالحین در سطح استان گفت: تا بحال هفت هزار حلقه صالحین در سطح استان تشکیل شده است و با این حال طبق برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم که تعداد حلقه های صالحین استان تا پایان امسال به 10700 حلقه افزایش یابند.

مهدوی بیان کرد: تمام اعضاء حلقه های صالحین به شکل یک شبکه با هم مرتبط هستند و در واقع یک شبکه انسانی در مقابل شبکه های اجتماعی محسوب می شوند.

وی از بیان احادیث، احکام، خاطره شهدا، قرائت دعا به عنوان برنامه های ثابت در حلقه های صالحین نام برد و افزود: برنامه های متغییر حلقه های صالحین بر اساس نیاز سنجی و با توجه به سطح متربیان ارائه می شوند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستان به تاثیرات حلقه های صالحین در بین آحاد مردم اشاره کرد و افزود: حدود پنج هزار دیش ماهواره تحت تاثیر محتوای ارائه شده در حلقه های صالحین استان لرستان در سطح استان جمع آوری شده است.

مهدوی با بیان اینکه در شهرستان بروجرد یک حلقه صالحین به دلیل جمع آوری 75 دیش ماهواره به عنوان حلقه نمونه کشوری معرفی شده است افزود: حلقه صالحین محوری ترین برنامه سپاه است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل حلقه های صالحین در پایگاههای مقاومت موجب شده است که رویکرد بسیج از رویکرد رزمایشی به سمت مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی سق پیدا کند اظهار کرد: اجرای این طرح موجب شده است که حضور بسیجیان در مساجد نسبت به گذشته پررنگ تر شود.

معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستان گفت: طبق تعریف جدید اگر کسی جزو حلقه های صالحین نباشد در چارچوب سازمان بسیج نمی گنجد گفت: تمام بسیجیان چه در سطح عادی و چه در سطح فعال می بایست جزو یک حلقه صالحین باشند در غیر اینصورت پرونده آنها راکد می شود.

ارسال نظرات