خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس خبر داد

راه‌اندازی 2 اردوگاه اربعین در نجف و کربلا

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: دو اردوگاه ویژه زائرین اربعین در نجف اشرف و کربلای معلا ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۶۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، جابر مهدیار در جلسه هفتگی جامعه روحانیت این شهر اظهار داشت: ارائه خدمات بهینه به زائران میلیونی ایام اربعین در دستور کار قرار دارد و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای ساماندهی مشارکت‌های مردمی انجام‌شده است.

وی افزود: اصحاب مساجد و هیئت‌های مذهبی در این امر نقش برجسته‌ای بر عهده دارند و باید در سازمان‌دهی کمک‌های مردمی، خیرات و مبرات با نهادهای تولی همکاری کنند.

مهدیار ادامه داد: در بحث بازسازی عتبات، امروز فارس به جایگاهی دست‌یافته که استان‌های دیگر از آن الگو‌برداری می‌کنند و هنر هنرمندان این استان و جلوه پشتیبانی‌های مردم متدین فارس در جای‌جای عتبات عالیات مشهود است.

این مسئول اضافه کرد: راه‌اندازی دو اردوگاه ویژه زائران اربعین در نجف اشرف و کربلای معلا در راستای انتظاری است که از استان فارس وجود دارد و این استان باید همچنان که در زمینه‌های دیگر به‌خوبی درخشیده، در بحث فراهم‌سازی بستر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن راهپیمایی میلیونی اربعین نیز فعالیت کند و البته در این زمینه علاوه بر مساجد و هیئت‌های مذهبی فعالان بخش خصوصی و دولتی نیز می‌توانند مشارکت داشته باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس تصریح کرد: راهپیمایی اربعین حسینی بزرگ‌ترین راهپیمایی صلح‌آمیز جهان است و مردم مسلمان از سراسر دنیا برای حضور در این مراسم در عراق گرد هم می‌آیند.

به گزارش فارس، پیش‌ازاین فرمانده سپاه فجر فارس نیز از راه‌اندازی موکب پخت غذای نذری با ظرفیت 15 هزار نفر در روز برای ایام اربعین خبر داده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها