خبرهای داغ:
خطیب جمعه جهرم گفت: جهرم با 2 میلیون تن ظرفیت محصول قابل‌ ارائه نیاز به فرودگاه تجاری فعال دارد.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۷۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سوره مبارکه بنی‌اسرائیل در باب مراحل نابودی شهرها، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید هرگاه قصد هلاک کردن یک ملت و کشور را داشته باشیم به افراد اعیان امر کرده و این افراد به‌جای آنکه حرف خدا و پیامبر را گوش دهند نافرمانی کرده و از حکم خدا سرپیچی می‌کنند.

وی بابیان اینکه اگر ملتی حرف و نهی خدا را گوش دهد هلاک نمی‌شود، افزود: آموزش‌ و پرورش و دانشگاه باید در آستانه شروع سال تحصیلی مسئله حجاب و عفاف را مورد تأکید قرار دهد.

امام‌جمعه جهرم بابیان اینکه فسق و فساد زمینه نابودی جامعه را فراهم می‌کند، بیان کرد: تمام مسئولان می‌دانند که حجاب واجب است و چنانچه در این زمینه اقدامی انجام نشود کوتاهی کرده‌اند.

وی 17 شهریور را جمعه سیاه در کارنامه نظام شاهنشاهی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از علما و در رأس آنان، امام خمینی (ره) در سخنان خود، امر به‌ معروف و نهی از منکر را به شخص شاه گوشزد کرده بودند.

امام‌جمعه جهرم با اشاره به سخنان رهبری فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها بدانند ایران کشوری ضعیف و درمانده نیست، گفت: رهبری فرمودند حواستان باشد آمریکا و اسرائیل قصد نفوذ به ایران را دارند و چنانچه ما غافل شویم این کار محقق می‌شود.

وی بابیان اینکه باید راه نفوذ آمریکا به کشور بسته شود، تصریح کرد: مسئولان سیاسی و امنیتی کشور، امروز بیش از هرروز باید به این مسئله توجه داشته باشند.

امام‌جمعه جهرم بابیان اینکه آنچه در این راستا عرض شد برای این بود که چنانچه خدای‌نکرده از سخنان رهبری انقلاب غافل شویم کشور و ملت دچار مشکل می‌شود، اظهار کرد: امروز با حرکت بزرگی که در امت اسلامی شروع‌شده یک‌لحظه غفلت از مسیری که رهبری انقلاب تعیین کرده‌اند صحیح نبوده و کشور را دچار چالش می‌کند.

امام‌جمعه جهرم بابیان اینکه جهرم پیش از انقلاب اداره گمرک داشته و به علت کوتاهی مسئولان این گمرک از جهرم منتقل ‌شده است، گفت: شهری که 2 میلیون تن ظرفیت تجارت دارد نیازمند فرودگاه تجاری فعال بوده و پایانه صادراتی در منطقه‌ای مانند جهرم لازم است.

دژکام به بسته‌بندی و فرآوری نامطلوب محصول خرما در جهرم اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی باید در این راستا ورود پیدا کند.

امام‌جمعه جهرم با اشاره به سخنان مقام معظم انقلاب خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: رهبری فرمودند لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه عملیاتی است و در این راستا ضمن زمان‌بندی باید سهم و جایگاه دستگاه‌های اجرایی مشخص شود به‌گونه‌ای که در این دولت به اتمام برسد.

وی گفت: توقع ما از مسئولان اجرایی این است که در جلسات شورای اداری حرکت ایجاد و در سبک و روش آن تغییراتی انجام شود چراکه معتقدیم در این راستا بیشتر از این می‌توان کار کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها