خبرهای داغ:
امام‌جمعه مرودشت:

دومین شهر بزرگ فارس ساختمان پایگاه انتقال خون ندارد

امام‌جمعه مرودشت گفت: زیبنده دومین شهر بزرگ استان فارس نیست که یک ساختمان درخور و شایسته پایگاه انتقال خون برای مراجعه مردم نداشته باشد.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۷۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از مرودشت، حجت‌الاسلام‌ قنبرعلی احمدی در خطبه‌های  نماز جمعه این شهر اقتصاد مقاومتی و مقوله فرهنگی را همواره دو موضوع موردتوجه مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: در تصمیم‌گیرهای کلان در حوزه‌های مختلف فصل‌الخطاب نظر مقام معظم رهبری است که در دیدار با اعضای مجلس خبرگان عنوان شد اصل مذاکرات برای برداشتن تحریم‌ها بوده نه تعلیق و آمریکایی‌ها بدانند که ایران اسلامی امروز دیگر آن کشور قرن 18 و 19 نبوده و چنانچه دشمنان ما بخواهند به این مرزوبوم دست‌اندازی کنند به‌یقین دست آن‌ها را قطع خواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه مرودشت یکی از برنامه‌های دشمنان را تزریق مباحث غیراخلاقی و غیرفرهنگی بیان کرد و و افزود: فضای امروز جامعه در مسیر انحطاط و انحراف حرکت می‌کند زیرا بدحجابی و فیلم‌های مبتذل و لباس و پوشاک و حتی شیوع مشروبات الکلی این فضا را به سمت انحطاط کشانده است و حتی به‌وسیله اسباب‌بازی‌ها و پوشاک می‌خواهند فرزندان ما را از ارزش‌های اسلامی و قرآنی دور کنند.

احمدی افزود: گاهی بسیاری از مسئولان فرهنگی ما در مقابل این ضدفرهنگ‌ها دیده نمی‌شوند و عمده مشکلات فرهنگی جامعه را در بحث کنسرت‌های موسیقی می‌بینند.

وی در بخش دیگری از مطالب خود ترسیم بانکداری بدون ربا را فرهنگ قرض‌الحسنه دانست و افزود: این حرکت به دست فراموشی سپرده ‌شده است.

امام‌جمعه مرودشت در ادامه با توجه به‌پیش رو بودن هفته تعاون اظهار کرد: بهترین مصداق نیکویی و احسان کار کردن و تلاش و تفکر دسته‌جمعی است که باوجود این‌همه کارخانه‌ در سطح شهرستان مرودشت نباید مشکل بیکاری داشته باشیم و دلیلی ندارد که یک عده از مسئولان کارخانه‌ها به‌خاطر فرار از بیمه کردن کارگران آن‌ها را به‌صورت فصلی استخدام کرده و در ادامه عذر آن‌ها را بخواهند مگر اینکه در واقع شایستگی کار کردن را نداشته باشند.

وی در ادامه در مورد مشکلات این شهرستان اظهار کرد: زیبنده دومین شهر بزرگ استان فارس نیست که یک ساختمان درخور و شایسته پایگاه انتقال خون برای مراجعه مردم نداشته باشد.

امام جمعه مرودشت در مورد خیابان طالقانی شرقی نیز بیان کرد: بیش از 150 خانوار در خارج از محدوده شهر اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند که همگی از قشر ضعیف و محروم هستند که از داشتن امکاناتی مانند آب و گاز و کوچه‌های مناسب برای رفت‌وآمد رنج می‌برند و بلوار الغدیر این شهرستان نیز سال‌هاست که از وجود گردوخاک رنج می‌برد بنابراین مسئولان ما نباید از به‌کارگیری مدیران قوی و باتجربه هراسی داشته باشند.

وی ادامه داد: حق مردم این شهرستان است که با داشتن مدیران توانمند و باتجربه در بخش‌های مختلف از امکانات مناسبی برخوردار باشند، زیرا در  جامعه‌ای که در آن رعایت حقوق برادران دینی نشود بقا و حیات خود را ازدست‌داده و دچار تبعیض و ظلم و اختلافات خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها