حسینی ضمن حمایت از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فعالسازی تعاونی ها گفت: سیاست اصولی در اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی های مردم است که جلوه اش در بخش تعاونی ها است.
کد خبر: ۸۵۶۴۴۱۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، امام جمعه ابرکوه در خطبه های اول خود به بضرورت امامت اشاره داشت و افزود:جعل امامت از جانب خدا برای خلق ضرورتی عقلی و شرعی دارد زیرا اولاً خلق محتاج  امامت در جهت هدایت به سوی  حق هست، ثانیاً پایداری دین  در جامعه  و بین مردم بدون وجود رهبری پاک و معصوم  و الهی  و امین و با قابلیت  امکان ندارد، دلیل سوم اینکه تبیین و تشریح ابعاد مختلف دین وصیانت از آن در بین مردم به عهده امام است.

وی در ادامه با بیان اینکه ضرورت معرفت و بندگی  خدا با وجود مبارک امام است افزود:بنابراین وجود مبارک امام حجت  و خلیفه خدا در روی این زمین  است و حجت  خدا است که حافظ دین خدا است .

حسینی خاطرنشان کرد: کسی که اهل و تابع  ولایت اهل بیت (ع) نباشد و منکر امامت گردد در حقیقت حرمت خدا و رسول  را پاس نداشته واز حریم معرفت و قرب الهی دور شده  و چون با مشیّت و حکم قطعی  خدا مخالفت کرده نشان داده که با خدا نیست و کسی  که با خدا نباشد در کنار  دشمن خدا  قرار می گیرد  و به راحتی  با دشمنان  خدا سر دوستی  داشته و عقد اخوت می بندد.

حجت الاسلام حسینی در خطبه های دوم خود با اشاره به سیزده شهریور "روز تعاون" گفت: تعاون یکی از شاخصه های ارزشی جامعه اسلامی و خصلتی دینی است که جایگاه  قرآنی دارد و خدای متعال در قرآن توصیه کرده که در کارهای نیک همکاری کنید و در کار خلاف، گناه، دشمنی و بدخواهی، مشارکت یا کمک  و همکاری نداشته باشید.

حسینی گفت: دولت باید به موضوع تعاون اهمیت دهد و وزارت تعاون زمینه فراگیر و گسترده ای برای مشارکت مردم و بخش خصوصی در کارها فراهم سازد. زیرا تعاون راهکاری جهت تکیه به اراده ملی، توانمندی های مردم و بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در راستای  همین هدف یعنی تقویت تعاون و بخش خصوصی که راهکاری جهت رسیدن به اقتصاد  مقاومتی است، تدوین شده است. اساساً چتر تعاون بر سر اقشار ضعیف و کم درآمد گسترده شده و می تواند در چشم انداز بیست ساله کشور اثری ماندگار در بخش زایندگی و رشد و بالندگی اقتصاد کشور داشته باشد.

امام جمعه تاکید کرد: حمایت از بخش تعاونی که سیاست اصولی  اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی است اقتصاد کشور را عدالت بنیان، پویا، پیشرو، درون زا و برون گرا می کند و الگوئی الهام بخش از نظام اقتصادی در کشور را ارائه می دهد.

حسینی ضمن حمایت از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فعالسازی تعاونی ها گفت: سیاست اصولی در اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی های مردم است که جلوه اش در بخش تعاونی ها است.

وی به جوانان بی کار و بانوان علاقه مند به کار در منازل توصیه کرد: در بخش های مختلف تعاونی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و زمینه اشتغال جمعی را با دایر کردن شرکت تعاونی  برای خود و دیگران فراهم سازند چرا که با  همین تعاونی ها می توان بسیاری از گره های کور اقتصادی را در زندگی باز کرد .

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت  دادستان کل انقلاب مرحوم  آیت ا... شهید قدوسی  و نیز شهادت سر تیپ وحید  دستجردی افزود: دوشنبه 16 شهریور همزمان با  بیست و سوم ذی قعده روز زیارتی مخصوص  امام رضا (ع) است که انشاا... فراموش نکنیم .

حسینی با گرامیداشت 17 شهریور سالروز قیام میدان ژاله تهران سال 57 که به بنام جمعه سیاه در تاریخ انقلاب ثبت شد، مطرح کرد: در جریان انقلاب دشمن فکر می کرد با توطئه های فرسایشی می تواند ملت را به زانو درآورد، اما غافل از اینکه ملت صبور و شجاع ایران نشان داد که هرگز سستی در برابر اراده پولادینش حاصل نمی شود و هر حادثه ای او را مصمم تر خواهد کرد.

امام جمعه ابرکوه با بیان سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوائی خاتم الانبیاء، تاکید کرد که باید توانائی ها و گزینه ها را در مقابله با تهدیدات افزایش دهیم و نقاط آسیب پذیر و راههای نفوذ دشمن را شناسائی و هوشیار باشیم که دشمن درصدد نفوذ است.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران این حقیقت را به خوبی می داند که انکار دشمنی امریکا با این ملت و انقلاب؛ انکار روشنی خورشید است . یعنی امریکا هرگز دست از دشمنی  با ما بر نمی دارد مگر اینکه ما دست از  انقلاب برداریم.


حسینی بیداری اسلامی در راستای این هدف است که ملت های مسلمان بویژه ملت ایران فریب لبخند یا احیاناً مساعدت کوتاه مدت آمریکا و غرب را نخورند، بلکه پشت پرده، نقشه ها را ببینند.


امام جمعه شهرستان در ادامه به برگزارکنندگان رزمایش 50 هزار نفری سپاه دست مریزاد گفت و عنوان کرد: این گونه اقدام ها پاسخی در جهت طمع ورزی های امریکا و غرب است و پیام رزمایش این است که آنها  باید تغییر رفتار دهند، نه ایران.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد:چهارشنبه 25 ذی القعده روز دحو الارض است، دحوالارض یعنی گسترش یافتن  زمین از زیر نقطه  ای که خانه کعبه  قرار دارد روز مبارکی است و روزه گرفتن  و زیارت امام رضا در آن روز خیلی ثواب دارد روز دحو الارض  همزمان با روز میلاد حضرت ابراهیم و عیسی(ع) است و روایتی هست که روز  ظهور مهدی آل محمد خواهد بود.

ارسال نظرات