با مشارکت بنیاد برکت بهره‌برداری می‌شود
واحد تولید مکمل‌های دامی در شرکت نگین فسفات شمال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۵۶۴۴۳۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از بنیاد برکت، واحد تولید مکمل‌های دامی در شرکت نگین فسفات شمال با مشارکت این بنیاد عام المنفعه به بهره‌برداری می‌رسد.

مولود سلیمی، مدیرعامل شرکت نگین فسفات شمال در این باره گفت: این شرکت با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، تولیدات خود را در زمینه‌ دارویی و مکمل‌های غذایی در بخش دام و طیور افزایش داده است و روانه‌ بازار خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر، روزانه بالغ بر 2 تن دی‌کلسیم فسفات در بخش مکمل‌های دارویی دام و طیور شرکت نگین فسفات تولید می شود ولی در صدد هستیم میزان تولید خود را در آینده‌ی نزدیک افزایش دهیم.

سلیمی خاطرنشان کرد: تولید دی‌کلسیم فسفات و استفاده از این محصول غذایی و دارویی در گله‌های مرغ گوشتی و تخم‌گذار منجر به ارتقای کیفیت تولید در واحدهای مرغداری استان مازندران به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور می‌شود. هم‌چنین توزیع مکمل‌های تولیدی در واحدهای دامی علاوه بر بالا بردن کیفیت گوشت، با افزایش شیردهی دام‌ها همراه است.

وی افزود: استفاده از مکمل‌های غذایی و دارویی در واحدهای مرغ تخم‌گذار سبب سفت شدن زرده‌ی تخم‌های تولیدی می‌شود و در واحدهای مرغ گوشتی نیز به دلیل رشد مطلوب استخوان مرغ، در نهایت گوشت تولیدی از کیفیت بالاتری نسبت به سایر گوشت‌ها برخوردار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نگین فسفات شمال، این موفقیت‌ها را مرهون همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دانست و اظهار داشت: در چارچوب سیاست‌های بنیاد برکت برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته و با توجه به این‌که شرکت ما در یکی از مناطق محروم استان مازندران واقع شده است، موفق شدیم مشارکت این بنیاد را به میزان 49 درصد سهام شرکت جلب کنیم و این مشارکت اکنون به عاملی مهم در ایجاد اشتغال و افزایش کیفی تولیدات ما منجر شده است.

وی تعداد اشتغال مستقیم در شرکت فسفات شمال را در حال حاضر 13 نفر برشمرد که به زودی این تعداد سه برابر خواهد شد.

سلیمی با بیان این‌که فعالیت این شرکت در بخش کشاورزی و تولید داروها و مکمل‌های غذایی بر بخش دام و طیور استان مازندران متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: با افزایش تولیدات شرکت به‌ویژه دی‌کلسیم فسفات، ظرفیت نیروی کار شاغل در آن نیز به 39 نفر خواهد رسید.

بنیاد برکت در سال 1386 از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و با رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، با هدف انجام مسئولیت‌های اجتماعی، توسعه و توانمندسازی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور تشکیل شد و هم اکنون در زمینه‌ توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، توسعه‌ فضاهای آموزشی از طریق تأسیس مدارس برکت، افزایش دسترسی آحاد جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه‌ خدمات زیربنایی و فرهنگی، ارایه‌ خدمات مالی، بانکی و بیمه‌ای در این مناطق فعالیت می‌کند.

ارسال نظرات