معاون سازمان حمایت گفت: براساس اطلاعات موجود در سامانه قیمتی سازمان حمایت، قیمت برنج طارم حدود ۸ هزار و ۷۰۰ ریال، صدری ۸ هزار و ۴۰۰ ریال و بهترین برنج هندی ۴ هزار و ۹۰۰ ریال است.
کد خبر: ۸۵۶۴۴۵۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، مصیب محمدیان شمالی  درباره توزیع و عرضه برنج‌های داخلی و اختلاط آنها با برنج‌های خارجی گفت: مشخصات درج شده بر روی بسته‌بندی انواع برنج‌های داخلی در بازار که دارای مجوز و پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند باید به طور کامل با کالای بسته بندی شده، به لحاظ میزان اختلاط برنج داخلی و خارجی مطابقت داشته باشد و نظارت و رعایت این موضوع در وزارت مذکور پیگیری و در صورت عدم رعایت موارد، تخلف محسوب شده و توسط بازرسان و براساس قوانین و مقررات آن وزارتخانه رسیدگی می‌شود.

معاون کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بازرسان سازمان حمایت در سراسر کشور در بازرسی‌های مستمر و در قالب گشت‌های مشترک با وزارت بهداشت، موارد مذکور را بررسی و جهت پیگیری‌های قانونی به مراجع مرتبط که صلاحیت و توانایی تشخیص نوع و میزان اختلاط برنج را داشته باشند، منعکس می‌کند و پس از حصول نتیجه اقدام قانونی لازم بعمل می آید.

وی تصریح کرد: براساس اطلاعات موجود در سامانه قیمتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان،  قیمت برنج طارم حدود ۸ هزار و ۷۰۰ ریال، صدری ۸ هزار و ۴۰۰ ریال و بهترین برنج هندی ۴ هزار و ۹۰۰ ریال است.

به گفته محمدیان شمالی، سازمان حمایت با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود ضمن پیگیری مجدانه در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان، موارد را در دستور کار خود قرار دارد و هرگونه گزارش مستند در این خصوص را با استفاده از توان بازرسان استانی و سایر دستگاه‌ها و مراجع قانونی در اسرع وقت پیگیری می‌کند.

ارسال نظرات