در حالی که شهردار منطقه ۱۵ از عدم پذیرش معتادان در گرمخانه خاوران از ۱۵ مهر خبر داد، مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهر تهران این موضوع را رد کرد و گفت: گرمخانه برای آسیب دیدگان اجتماعیِ ته خط است که شامل معتادین هم می شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۴۶۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، اواخر اردیبهشت بود که قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران برای چندمین بار گلایه برخی از اهالی محله مشیریه را از تردد روزانه معتادین در گرمخانه خاواران مطرح کرد. وی آخرین بار طوماری 20 متری با امضای 700 دانش آموز که مدرسه شان در چند قدمی این گرمخانه است در صحن شورا نشان داد تا بر عمق نارضایتی اهالی این محل تأکید کند.

اما بر اساس اظهارات انجمنی شهردار منطقه 15 اوضاع حادتر از آن چیزی است که به ذهن یک شنونده خطور می کند؛ وی شرایط فعلی را بدتر از شرایط بحرانی می داند و می گوید: در حاشیه گرمخانه خاوران، اهالی منطقه گلایه دارند و طومار نوشته‌اند که معتادان برای تزریق، درست مقابل دبیرستان دخترانه تجمع و به بیضه خود تزریق می‌کنند.

شهردار منطقه 15 ضمن بیان این اظهارات ناخوشایند و تکان دهنده معتقد است،گرمخانه ها از کارکرد اصلی خود خارج شده اند و باید از آنها به معنای واقعی شان استفاده کرد یعنی باید افرادی در آن حضور داشته باشند که بی‌خانمان هستند.

وی با بیان اینکه باید نگاهمان را نسبت به استفاده از گرمخانه ها عوض کنیم، ادامه می دهد: بنده به آقای قناعتی که این موضوع را مطرح کرده بود هم گفتم اگر این گرمخانه برچیده شود آیا می‌توان گفت در تهران بی‌خانمانی وجود ندارد؟ با آنها می‌خواهید چکار کنید؟

شهردار منطقه 15 با اشاره به اینکه بی‌خانمان به معنای اراذل و اوباش نیست،می گوید: علاوه بر کمپ ترک اعتیاد شفق، در محور جاده امام رضا و انتهای جاجرود نیز مکان دیگری در نظر گرفته شده که حدود 100 نفر ظرفیت دارد. در واقع با این اقدام معتادان جمع‌آوری می‌شوند اما کاری می‌کنیم که گرمخانه‌ها کارکرد اصل خود را که همان مددسراست پیدا کند. از این رو قرار است افراد کارتن خوابی که جمع آوری می شوند پالایش شده و کسانی که معتاد هستند به چند کمپی که در همین ارتباط فعالیت می‌کنند، منتقل شوند بنابراین از 15 مهر به بعد مددسرای خاوران فقط با کاربری گرمخانه مورد استفاده نیازمندان و کارتن خواب‌ها قرار می‌گیرد.

اما فرزاد هوشیارپارسیان مدیر عامل سازماه رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهر تهران این نگاه و اقدام مد نظر شهردار منطقه 15 را رد میکند و به خبرنگار تسنیم میگوید: هیچ موضوعی در این خصوص مطرح نیست، سازمان رفاه متولی تخصصی این موضوعات است.

وی با بیان اینکه شلتر یا گرمخانه برای آسیب دیدگان اجتماعی ته خط است که شامل معتادین می شود، ادامه می دهد: 90 درصد بی خانمان های شهر اعتیاد دارند؛ ما باید قیافه ظاهری آن ها را درست کنیم و آرام آرام به زندگی باز گردانیم. مددسراهای مناطق محل شناسایی و غربالگری آنها هستند تا سامان پیدا کنند و به زندگی باز گردانند بنابراین مراکز مذکور کارکرد خودشان را دارند و همین روال را ادامه می دهند.

ارسال نظرات