اختتامیه پنجمین دوره از مسابقات قرآن ویژه کارکنان و سربازان نظام وظیفه زندان‌های استان اردبیل به میزبانی زندان مشگین‌شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۴۵۰۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد اکبرنژاد، رئیس زندان مشگین‌شهر، در آئین اختتامیه پنجمین دوره از مسابقات قرآن ویژه کارکنان و سربازان نظام وظیفه زندان‌های استان اردبیل اظهار داشت: این مسابقات با هدف نشر آموزه‌های قرآنی در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و اذان با حضور منتخبان شهرستان‌ها برگزار و نفرات برگزیده هر بخش به مسابقات منطقه‌ای راه می‌یابند.

وی گفت: به دلیل استقبال کارکنان و پرسنل اداری از این مسابقات شاهد برگزاری پنجمین دوره از مسابقات قرآنی به میزبانی مشگین شهر هستیم که با آمادگی شرکت کنندگان در رشته های یادشده، مسابقه در سطح عالی برگزار می شود.

رئیس زندان مشگین‌شهر با اشاره به اهمیت گسترش تعالیم قرآنی در بین عموم افراد جامعه افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در داخل زندان نیز، کلاس های آموزش قرآن برای زندانیان ترتیب داده شده و با استقبال خوبی از سوی زندانیان مواجه شده که در پایان هر دوره آموزشی برای آنان نیز مسابقه قرآنی تدارک دیده ایم.

اکبرنژاد بیان کرد: عمل به آموزه های قرآنی جزو واجبات دینی هر مسلمان است و کارکنان زندان باید با عمل به فرامین قرآنی سعی کنند تا از نفوذ کلام و تأثیر گذاری بیشتری بر روی زندانیان برخوردار باشند و در اصلاح خاطیان و امر به معروف آنان نقش مهمی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: ترویج آموزه های قرآنی در جامعه سبب جلوگیری از قتل و غارت، سرقت، قمار، تهمت، افترا و جرایمی از این قبیل می شود که با حاکم شدن این وضعیت در جامعه شاهد افزایش امنیت، آرامش، انسجام خانواده ها و افزایش فضاهای معنوی می شویم و خروجی آن کاهش زندانیان و افراد خاطی در جامعه می شود.

مراد فتحی، مدیرکل زندان های استان اردبیل نیز در این آئین اظهار کرد: سازمان زندان ها با برنامه ریزی و تلاش مستمر برای اصلاح نفوس به خطا رفته گام بر می دارد و هدف از مجازات حبس اصلاح خاطیان و تربیت قرآن محور است چراکه قرآن به عنوان بزرگترین کتاب انسان ساز از بدو تولد تا لحظه مرگ برای بشریت برنامه دارد تا انسان منتهی به کمال شود.

در پایان این مسابقات بر اساس آراء هیئت داوران از میان کارکنان زندان های استان در رشته مفاهیم جلیل اسمی، سید رزاق صفوی و صفابخش جعفری به ترتیب مقام نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند و در رشته قرائت قرآن در بخش کارکنان باقر پاسباز، رضا پرستار و سیامک سعادتی به ترتیب مقام نخست تا سوم را کسب کردند.

در بخش سربازان وظیفه میلاد پناهی در رشته درک مفاهیم، کاظم رحیم زاده در رشته قرائت و سعید جهانی در رشته اذان به عنوان نفرات برگزیده از سوی هیئت داوران معرفی شدند.

در بخش اذان این دوره از مسابقات نیز عادل فرید، نادر فاخری و اکبرهادی زاده مقام های نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظرات