معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور/

شهرهای متوسط تنها ۲۲ درصد از جمعیت شهری کشور را در خود جای داده‌اند

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهرهای متوسط ما که دارای شبکه موزون هستند تنها ۲۲ درصد از جمعیت شهری ما را در خود جای داده اند که نقش قدرتمندی را در این سلسله مراتب ایفا نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۵۶۴۵۲۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی نوذرپور، در همایش مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور در سرعین اظهار داشت: شکل‌گیری یک مدیریت شهری که بر اصل تمرکززدایی و واگذاری باشد جزو نخستین دغدغه‌های دولت به شمار می‌رود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: از ابتدای فعالیت دولت رویکرد و توجه به توسعه و تعادل منطقه‌ای به‌عنوان یک اصل مورد توجه بوده و خوشبختانه این لایحه در مسیر بررسی و یک رویکرد اصلی است، لایحه منابع درآمدی پایدار در مسیر خوبی قرار گرفته و به‌زودی در کمسیون اصلی مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد جمعیت شهری در 50 شهر کشور متمرکز شده است، بیان کرد: شهرهای متوسط ما که دارای شبکه موزون هستند تنها 22 درصد از جمعیت شهری ما را در خود جای داده اند که نقش قدرتمندی را در این سلسله مراتب ایفا نمی‌کنند و این یک عیب است.

نوذرپور تصریح کرد: سرانه بودجه کلانشهرها یک میلیون و 600 هزار تومان بوده که بیانگر این بوده که کلان شهرها 5 برابر بیشتر از خدمات شهری استفاده می‌کنند و رویکرد ما در دولت جدید این است که قدرت و مدیریت را از مرکز به مناطق و شهرها منتقل کنیم.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر لزوم تغییر در نظام برنامه‌ریزی شهرداری‌ها گفت: برنامه ششم توسعه با رویکرد جامعه نگر در حال تدوین بوده و تفاوت آن در این است که یک قانون دائمی در آن لحاظ می‌شود و در سه گام تعریف شده است.

وی اظهار کرد: امسال برترین عملکردها را در حوزه مختلف شهرداری‌ها معرفی کرده و در مسابقاتی که بین شهرداری‌ها در این حوزه در استانداری‌ها انجام می شود تجلیل می‌شود.

نوذرپور بیان کرد: در همایش در کنار بررسی مشکلات شهرداری‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها و تغییر نظام نامه مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های شهرداری‌ها هم مباحثی توسط مسئولان مربوطه ارائه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار