مراسم عصر ادبی شهریار در اردبیل برگزار می‌شود‌

مراسم عصر ادبی شهریار در هفته شعر و ادب فارسی و گرامیداشت مقام استاد محمد حسین بهجت(شهریار) در اردبیل برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۵۲۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سهیلا صاحبقران ،در جلسه هماهنگی برنامه های مراسم عصر ادبی شهریاراظهار داشت: به مناسبت هفته شعر و ادب فارسی و گرامیداشت مقام استاد محمد حسین بهجت(شهریار)، مراسم عصر ادبی شهریار با مشارکت و همکاری سازمان های متولی امور فرهنگی استان اردبیل در روز سه شنبه 31 شهریور ماه سال جاری در نگارخانه خطائی اردبیل برگزار می شود.

مسئول کارگروه فرهنگی، ادبی و هنری این موسسه این رویداد را فرصت مطلوبی برای تکریم و قدردانی از اهالی شعر و ادب و فرهنگ سازان استان اردبیل عنوان کرد و افزود: موسسه مردم نهاد مدیران جوان خدمت و تلاش با مجوز رسمی از استانداری اردبیل و اداره کل ورزش و جوانان استان در حوزه های علمی، آموزشی، رسانه، بانوان، اجتماعی، فرهنگی و... فعالیت می‌کند که امیدواریم با ورود به عرصه فرهنگ، رویدادهای فرهنگی تاثیرگذار در استان ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد برای فعالیت در زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی، نیازمند تعامل و مشارکت مردم و نهادهای دولتی هستند، تصریح کرد: همان طور که دولت تدبیر و امید اساس کار خود را سپردن امور به سازمان های مردمی عنوان کرده است، تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد می توانند با استفاده از ظرفیت نیروی جوان، بخشی از امور مردم را برعهده بگیرند.

رئیس انجمن شعر و ادب استان اردبیل نیز در این جلسه با ابراز نگرانی از اینکه در حوزه مسائل و امور فرهنگی نوعی دل‌زدگی بین مخاطب به وجود آمده است، اظهار داشت: برخی ضعف ها و نارسایی‌های موجود در عرصه فرهنگی استان اردبیل سبب شده که تمایل شاعران و اهالی ادب به شرکت در مراسم‌های ادبی و شاعرانه کمتر شود.

میرعلی عابدیان با بیان اینکه متولیان فرهنگی به سازمان‌های مردم نهاد اعتماد کرده و بخشی از امور فرهنگی استان را به آن‌ها واگذار کنند، تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد توانایی خوبی در تدوین و اجرای برنامه‌های مخاطب‌پسند دارند، بنابراین دولت با سپردن امور به سمن‌ها به‌عنوان نماینده مردم، تنها وظیفه نظارت بر این امور را ایفا کنند.

در این جلسه همچنین مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اردبیل صداقت را مبنای کار سازمان های مردم نهاد دانست و با بیان اینکه تدوین برنامه‌های ادبی نیازمند به حضور متخصصین دردمند است، افزود: اهالی شعر و ادب از روحیه لطیفی برخوردار هستند که این مورد بر حساسیت انجام فعالیت‌های ادبی و فرهنگی می‌افزاید.

توحید دلاور قوام با بیان اینکه نفس تشکیل N.G.O برخواسته از اتحاد و همدلی بین جوانان است، تصریح کرد: در کشور ما سازمان‌های مردم نهاد رو در رو دولت فعالیت می‌کنند و به راحتی می‌توانند از دولت انتقاد کنند..

ارسال نظرات