رئیس شورای شهر خلخال با بیان اینکه بازار روز در خلخال احداث می‌شود،گفت: با توسعه فضای شهری نسبت به افزایش بازارهای کوچک در خلخال اقدام می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۶۴۵۳۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی راعی، در جلسه اتاق اصناف و اتحادیه‌های شهرستان خلخال، اظهار داشت: بازگشایی خیابان شهید رجایی در جلسات شورا بررسی شده و مطالعات این طرح به اتمام رسیده و در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با اتمام این پروژه بازار خلخال ساماندهی می‌شود.

وی تصریح کرد: بازسازی بازار خلخال با مشارکت سه جانبه با کمک شهرداری، بازاریان و اداره راه و شهرسازی امکانپذیر است که در نظر داریم کف سازی بازار توسط شهرداری، نما کاری به عهده بازاریان و کسبه خلخال و سایر موارد را اداره راه و شهرسازی خلخال به اتمام برساند.

رئیس شورای شهر خلخال افزود: ایجاد بازار روز در خلخال را در برنامه‌های آینده شورای اسلامی و شهرداری این شهر می‌باشد که با جمع آوری دست فروشان و ساماندهی سدهای معبر در بازار خلخال، احداث خواهد‌ شد و در این راستا سعی می‌کنیم با توسعه فضای شهری نسبت به افزایش بازارهای کوچک در این شهرستان را احداث کنیم.

راعی بیان داشت: جمع آوری سد معبرها در خلخال به مشکل اساسی بازار تبدیل شده است که انتظار می رود با همکاری فرمانداری و نیروی انتظامی نسبت به برخورد با متخلفین اقدام شود.

رئیس شورای شهر خلخال با اشاره به اینکه 3 هزار واحد صنفی در خلخال به فعالیت اقتصادی می پردازند، گفت: ایجاد یک فضای مناسب برای واحدهای صنفی در خلخال نیاز به تعامل بین بازار و شهرداری دارد و با بازگشایی خیابان های اصلی به بازار خلخال مشکلات کسبه این شهرستان حل می‌شود و در آینده نزدیک با مرتفع نمودن بعضی موانع اداری این طرح ها اجرا خواهد شد.

راعی نسبت به پاسخ به سوال رئیس اتاق اصناف خلخال نسبت به مسقف کردن رودخانه کنار دست بازار خلخال اظهار کرد: توسعه بازار در محدوده رودخانه و مسقف نمودن بزرگترین رودخانه عبوری از سطح شهر، کار کارشناسی شده نیست و این طرح فنی نبوده و با اجرای این طرح موافقت نمی‌شود و توسعه بازار باید به روش علمی، فنی و مهندسی انجام شود.

وی تصریح کرد: احداث پل ائلر باغی ( pole elar bagi ) و اتصال محدوده بلوار 17 شهریور به خیابان قاضیلر خلخال ضمن روان سازی ترافیک امکان دسترسی به بازار خلخال در کمترین زمان برای شهروندان میسر خواهد شد و بازگشایی خیابان کارگر جنوبی به بازار بزرگ خلخال از خواسته های کسبه و بازاریان خلخال است که در آینده نزدیک اقدام می‌شود.

ارسال نظرات