پیش‌بینی تولید ۲۰۰ هزار تن کیوی در سال جاری

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه تولید کیوی در سال‌جاری نسبت به سال قبل، مقداری با کاهش همراه است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰ هزارتن کیوی در کشور تولید شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۵۶۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید رضا نورانی با بیان اینکه تولید کیوی در سال‌جاری نسبت به سال قبل، مقداری با کاهش همراه است، اظهارداشت: میزان این کاهش نگران کننده نیست؛ ضمن اینکه سال قبل برآورد ما این بود که ۲۲۰ هزارتن کیوی در کشور تولید شود اما امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان به حدود ۲۰۰ هزار تن برسد.

وی با اشاره به اینکه رتبه سوم یا چهارم تولید کیوی جهان متعلق به ایران است، اضافه کرد: از دیگر تولیدکنندگان بزرگ این محصول می‌توان به نیوزلند، ایتالیا، چین و استرالیا اشاره کرد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایتالیا را اصلی‌ترین رقیب ایران در زمینه صادرات کیوی عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ‌امسال با توجه به کاهش نرخ تورم و قیمت تمام شده تولید در سطح باغات، راحت‌تر بتوانیم با ایتالیا رقابت کنیم و عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

نورانی اضافه کرد: نیوزلند و استرالیا هم در ردیف تولیدکننده‌های بزرگ کیوی هستند اما چون در نیم کره جنوبی قرار دارند، خوشبختانه تولیدشان با ما ۶ ماه فاصله دارد و به همین دلیل بازارهای خاص خود را دارند و رقیب ایران به حساب نمی‌آیند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به دیدار و گفتگوی سفیر نیوزلند در ایران با مسئولان این اتحادیه طی سال‌جاری افزود: این مقام مسئول نیوزلندی از ما خواست ارتباطات نزدیک تری با شرکتهای بزرگ آنان داشته باشیم و ما نیز از این موضوع استقبال کردیم ضمن اینکه با توجه به احتمال لغو تحریم‌ها امیدواریم مشارکت خوبی با آنان داشته باشیم.

ارسال نظرات