پژمانفر در گفتگو با " بسیج" تاکید کرد:

با هنجارشکنان فرهنگی باید برخورد قانونی شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی افراد به عنوان کار فرهنگی در جامعه هنجار شکنی می کنند که باید برخورد قانونی با آنان کرد.
کد خبر: ۸۵۶۴۵۶۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: اینکه ما جامعه خود را به جامعه ای غیر اسلامی متهم کنیم غیر منصفانه است چرا که بسیاری از ارزش های اسلام در بخشی از جامعه ما حاکم است ولی در کنار این قضایا هنجارشکنی هایی بصورت برنامه دار و هدفمند صورت می گیرد که گاهی ما را با یکسری بحران هایی در عرصه فرهنگ مواجه می کند و در این حوزه مشکلاتی را ایجاد و یا به آن دامن می زند.

وی در ادامه افزود: در کنار این مسئله عده ای متاسفانه کتمان دینی را در جامعه توسعه می دهند که متولیان فرهنگ باید در مقابل این افراد بایستند و در مقابل اقدامات ضد ارزشی آنان با استفاده از ابزارهایی چون امر به معروف و نهی از منکر که متاسفانه در جامعه ما کمرنگ شده و با بی مهری مسئولان و فعالین فرهنگی روبرو شده است استفاده کنند.

پژمانفر ضمن مهم دانستن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بعنوان یک اقدام فرهنگی و ارزشی بزرگ با ابراز تاسف گفت: نگاه غلطی امروز در جامعه ما نسبت به این موضوع می شود که باید متولیان امور فرهنگ این دیدگاه را عوض کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کنسرت در دانشگاه ها بیان داشت: متاسفانه مدیران دانشگاه با شیب تندی این ناهنجاری را در جامعه دانشگاهی ایجاد کرده اند.

وی تاکید کرد: در مقابله با این اقدامات ضد ارزشی در محیط دانشگاه بایستی تشکل بسیج بعنوان یک تشکل ارزشی که در همه زمان ها کمک جریان انقلاب بوده و بسیاری از بحران ها را حل کرده است پای کار بیاید و با ورود خود به حوزه عملی و نظری مانند برگزاری کرسی های آزاداندیشی در ترویج ارزش ها و نیز گفتمان انقلابی و دینی گام بردارد.

پژمانفر با اشاره به کسانیکه که اقدامات ضد ارزشی و دینی را در پوشش کار فرهنگی انجام می دهند تاکید کرد: با این افراد بایستی برخورد قانونی کرد.

وی در خصوص عملکرد نهادهای فرهنگی اشاره داشت: نهاد ها و دستگاه های فرهنگی اگر خوب عمل می کردند امروز دیگر در این عرصه مشکلی نداشتیم ولی ما متاسفانه در این زمینه کوتاهی کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:این رویداد که مشهد مقدس در سال 2017 میلادی پایتخت فرهنگی جهان اسلام است یک فرصت است ولی متاسفانه زیرساخت لازم برای این مهم فراهم نشده است و ما برای رسیدن به این مهم نیازمند فرصت و اعتبار هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما باید برای تسهیلات زائران و مجاوران و مسائل فرهنگی و هویتی شهر مشهد از جمله توسعه زائر سراها ، اماکن فرهنگی و تفریحی اقداماتی انجام دهیم و باید کاری کنیم که این شهر از معضلاتی مانند بافت فرسوده و حاشیه نشینی فاصله بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها