فرماندار نیر گفت: اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر استمهال وام های کشاورزان خسارت دیده در این شهرستان با هدف حمایت از کشاورزان با جدیت دنبال می شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۵۸۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، اکبر صمدی، به استمهال بیش از 40 میلیارد ریالی وام های کشاورزان نیری اشاره کرد و گفت: اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر استمهال وام های کشاورزان خسارت دیده در این شهرستان با هدف حمایت از کشاورزان با جدیت دنبال می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس بند ج و د تبصره 11 قانون بودجه سال 94 کل کشور و آیین نامه اجرایی هیات وزیران پیش بینی کرده برای حمایت از کشاورزانی که در اثر خشکسالی و حوادث غیر مترقبه دچار خسارت شده اند تسهیلات پرداختی مدت یک تا سه سال تمدید شود.

فرماندار نیر افزود: بر اساس این آیین نامه خسارت وارده به کشاورزان باید به تایید کارگروه کشاورزی شهرستان نیر برسد و بانک های عامل هم موظف شده اند نسبت به تمدید تسهیلات کشاورزان اقدام کنند.

صمدی، شغل عمده مردم شهرستان نیر را کشاورزی دانست و گفت: خشکسالی و سرما خسارت فراوانی به محصولات کشاورزی این شهرستان وارد کرد و این موضوع موجب کاهش راندمان تولید و سرانه درآمدی کشاورزان منطقه شده است.

وی در زمینه کمبود سبوس و بذر گواهی شده در منطقه نیر افزود: پیش تر سهم شهرستان از سبوس 200 تن بود که به 85 تن کاهش یافته و بذز گواهی شده نیز در اختیار کشاورزان منطقه قرار نگرفته است.

فرماندار نیر گفت: 700 هکتار از اراضی پایاب سد سرخاب این شهرستان زیرپوشش آبیاری مکانیزه قرار می گیرد.

ارسال نظرات