استاندار اردبیل/

شهرک اختصاصی صنایع غذائی و تبدیلی کشاورزی در اردبیل احداث شود

استاندار اردبیل گفت: برای این که بتوانیم ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان اردبیل را افزایش دهیم باید شهرک تخصصی صنایع غذائی و تبدیلی در استان احداث شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۵۸۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: روند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان اردبیل باید به سمت وجود صنایع تبدیلی حرکت کند و اگر احداث یک واحد صنعتی در منطقه‌ای از نظر اراضی کشاورزی بلا مانع باشد، باید سیستم اداری و روند سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم.

وی گفت: با توجه به این که استان اردبیل در بخش کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است باید کشت محصولات ثروت آفرین در استان اردبیل تعریف شود که برای این کار باید الگوی کشت مناسبی بر اساس بررسی‌ها و نیازسنجی‌ها با توجه به استعداد منطقه داشته باشیم.

استاندار اردبیل افزود: متاسفانه اکثر محصولاتی که در استان اردبیل کشت می‌شود ارزش افزوده مناسبی برای استان ندارد که وجود صنایع تبدیلی سبب افزایش ارزش افزوده این محصولات شده و باید به جای احداث سدهای معیشتی، جهاد کشاورزی استان اردبیل به فکر ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در اردبیل باشد.

خدابخش تصریح کرد: باید صنعت در کشاورزی اردبیل به منظور افزایش رونق اقتصادی وارد شود که کشت زعفران و نهال پسته در استان اردبیل که سال گذشته در برخی مناطق انجام شد، چون ارزش افزوده زیادی دارد سبب توسعه ارزش افزوده کشاورزی اردبیل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دولت در برنامه ششم توسعه باید امتیازات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی کشاورزی اردبیل در نظر بگیرد، بیان کرد: توازن و تعادل‌بخشی این نیست که سد جدید احداث کنیم، بلکه باید کمبودهای این حوزه مورد توجه باشد و بتوانیم با اخذ اعتبار از دولت زیرساخت‌های ایجاد شهرک تخصصی غذائی و صنایع تبدیلی را در اردبیل فراهم کنیم.

استاندار اردبیل گفت: اگر به دنبال توسعه استان اردبیل هستیم باید در برنامه ششم توسعه مطالبات جدیدی را برای استان اردبیل درخواست کنیم که در اردبیل به دلیل ظرفیت بسیار حوزه کشاورزی باید مطالبات این بخش به منظور ایجاد رفاه اقتصادی برای مردم مورد توجه باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار