معاون‌ استاندار اردبیل گفت: با مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر در استان اردبیل پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۶۰۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی آذرنژاد، در جلسه ستاد پیگیری مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی استان اردبیل اظهار داشت: با مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر در استان اردبیل پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی در زمینه مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر برای دسترسی آسان معلولان و جانبازان در استان گفت: حقوق معلولان یکی از مباحث حقوق شهروندی است و ما باید شرایطی را فراهم آوریم تا زمینه حضور پررنگ معلولان و جانیازان در جامعه و بهره‌مندی از فرصت برابر از خدمات و تسهیلات ارایه شده توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان میسر شود.

آذرنژاد افزود: باید سازمان نظام مهندسی و شهرداری و نیز راه و شهرسازی استان در رابطه با مناسب‌سازی فضای اداری و ساختمان‌های در حال ساخت نظارت داشته باشند و در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به‌نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل عملیاتی‌کردن مصوبات ستاد مناسب‌سازی محیط شهری استان آن دسته از دستگاه های اجرایی که تاکنون اقدام به مناسب سازی محیط اداری خود اقدام نکرده‌اند را ضروری دانست و بیان کرد: باید برای رفاه حال معلولان نسبت به مناسب‌سازی محیط آن دستگاه با رعایت اصول مهندسی و فنی اقدام شود.

وی تصریح کرد: مناسب سازی محیط‌های شهری و عمومی علاوه بر برخورداری معلولان و جانبازان می‌تواند برای سالمندان و کسانی که دچار شکستگی اعضا بوده و مجبور به استفاده از وسایل توانبخشی هستند، مثمر ثمر باشد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از دستگاه‌های متولی خواست نظارت مستمر بر چگونگی مناسب سازی اماکن عمومی داشته باشند و شرایط را برای افرادی که به نوعی معلولیت دارند فراهم کنند تا آنان بتوانند به راحتی تردد کنند و در انجام کارهای روزمره خود با کمترین مشکل مواجه شوند.

ارسال نظرات