خبرهای داغ:
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آمادگی نیروهای مسلح متناسب با تهدیدات دشمنان در زمینه های مختلف افزایش یافته است/ مهمترین بازیگران جنگ‌های نیابتی را گروه‌های تکفیری نظیر داعش تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۶۴۶۳۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
به گزارش بسیج، امیر سرتیپ ستاد احمدرضا پوردستان روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و افتتاح بخشی از پادگان تیپ 377 شهید حبرانی مشهد، گفت: آمادگی نیروهای مسلح متناسب با تهدیدات دشمنان در زمینه های مختلف افزایش یافته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در سالهای گذشته با توجه به افزایش حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تهدیدات از نوع ناهمطراز بود، ولی هم اکنون با توجه به ترک نیروهای آمریکایی از منطقه، با جنگ های نیابتی در این زمینه روبرو هستیم.

وی ادامه داد: مهمترین بازیگران جنگ های نیابتی را گروههای تکفیری نظیر داعش تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: رزمایش های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش مهرماه و آبان ماه سال جاری در غرب و شرق کشور برگزار می شود و با برگزاری رزمایش ها در جهت افزایش توانمندی دفاعی این یگان ها اقدام می گردد.

امیر سرتیپ ستاد پوردستان گفت: مهم ترین ثمرات افزایش آمادگی نیروهای مسلح عزت و اعتماد به نفس و استقلال رای این نیروها، افزایش آمادگی و اطمینان روانی برای مردم در مقابله با تهدیدات دشمنان و بازدارندگی نیروهای مسلح در مقابله با دشمنان است.

وی افزود: تا پایان امسال 21 پادگان بزرگ و کوچک در اولویت فروش و انتقال به خارج شهرها در سطح کشور قرار دارند و 12 پادگان نیز تا پایان امسال به خارج شهر انتقال می یابند.

به گفته وی، لشکر 88 و تیپ 188 زرهی زاهدان طی پنج سال گذشته به طور کامل به خارج از این شهر انتقال یافته و بخش هایی از لشکر 21 و تیپ 121 تبریز و لشکر 92 زرهی اهواز و تیپ 192 به خارج از این شهرها منتقل شده است.

او ادامه داد: همچنین پادگان هوانیروز آبیک به طور کامل از قلعه مرغی به این منطقه انتقال یافته، مرکز آموزشی صفر چهار امام رضا بیرجند نیز به طور کامل به خارج این شهر منتقل شده و مطالعه تیپ های نیروی زمینی در کهنوج، نهبندان و قاین در حال انجام است.

به گفته وی، در تهران پنج پادگان بزرگ به خارج شهر انتقال یافته که این اقدام نقش مهمی در توسعه فضای شهر و رفع مشکلات ترافیکی این شهر داشته است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور نیز در این مراسم گفت: انتقال یگان های لشکر 77 خراسان از سال 89 در دستور کار قرار گرفته و بدین منظور یک هزار و 300 هکتار برای پادگان لشکر در خارج شهر مشهد پیش بینی شده است.

امیر سرپیب دوم ستاد علی جهانشاهی افزود: از این میزان 600 هکتار از مالکان و بالغ بر 600 هکتار از اراضی منابع طبیعی و آستان قدس خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 میلیارد تومان اعتبار از فروش پادگان قدیم به خارج از شهر احصاء شده، گفت: مسوولان ذیربط مابقی اعتبار موردنیاز انتقال این یگان ها را می باید تامین و پرداخت کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: 33 هزار متر مربع اماکن برای محل جدید تیپ 377 شهید حبرانی در طی پنج سال گذشت احداث شده است، 30 هزار متر مربع احداث و پنج هزار متر مربع در حال طراحی است.

امیر سرپیب دوم ستاد علی جهانشاهی در پایان گفت: در این مدت پنج گردان از این تیپ به مکان جدید انتقال یافته و به تدریج کل یگان های این تیپ و همچنین گروه 444 مهندسی انتقال می یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها