حجت‌الاسلام علائي گفت: مسجد محل مستحكم كردن عقايد و باورهاي ديني در جامعه كنوني با توجه به تهاجم فرهنگي و گستردگي فضاي مجازي است.
کد خبر: ۸۵۶۴۶۴۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، حجت‌الاسلام علائي، مدرس حوزه علميه و از روحانیون منطقه در همايش ائمه جمعه و جماعات و هيئت امناي مساجد و فرماندهان حوزه و پايگاه كه در مسجد قلعه باشي گرمي برگزار شد با تبریک روز جهانی مسجد، اظهار کرد: پيامبر اكرم (ص) بعد از وارد شدن به مدينه و تشكيل حكومت، مركز حكومت خود را مسجد و كانون قرار دادند.

وي با اشاره به اهميت مسجد بیان كرد: خداوند از اول خلقت بر انبياء ‌سفارش كرده در زمين مكاني براي عبادت قرار بدهند و آن مكان مقدس همان مسجد است.

حجت‌الاسلام علائي با بيان اينكه مسجد محل مستحكم كردن عقايد و باورهاي ديني در جامعه كنوني با توجه به تهاجم فرهنگي و گستردگي فضاي مجازي است، ادامه داد: اوايل اسلام تمام برنامه‌هاي اسلام اعم از نظامي، اقتصادي، عبادي، سياسي و فرهنگي در مسجد اتفاق مي‌افتاد و براين اساس امام خميني(ره) مسجد را سنگر و پايگاه مسلمين عنوان مي‌كردند.

وي افزود: مسجد همان مكان مقدسي است كه شهيدان با نگرش و جهانبيني كه از آن الهام گرفتند به جبهه حق عليه باطل اعزام و به درجه والاي شهادت نائل شدند و به همين خاطر دشمن تلاش مي كند تا مساجد ما را خالي كند.

ارسال نظرات