سرپرست فرمانداری گرمی در جلسه بررسی طرح آبیاری فاز 2 اراضی اطراف دریاچه گیلارلو از ادامه جلسه تا حل نهایی و جامع مسائل زیست محیطی این طرح خودداری کرد.
کد خبر: ۸۵۶۴۶۵۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، رحیمی‌زاد، سرپرست فرمانداری گرمی در جلسه بررسی طرح آبیاری فاز 2 اراضی اطراف دریاچه گیلارلو که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری این شهرستان برپا شد، از ادامه جلسه تا حل نهایی و جامع مسائل زیست محیطی این طرح خودداری کرد.

رحیمی زاد در این جلسه گفت: تمام الزامات زیست‌محیطی به طور کامل در اجرای این طرح باید مد نظر باشد و هیچ‌گونه مداخله‌ و پیشروی درحریم دریاچه نباید داشته باشد.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به مسئله محیط زیست، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید بر روی مسائل مربوط به محیط زیست حساسیت خاصی دارد و همه مسئولان باید در راستای رعایت الزامات زیست‌محیطی اهتمام ورزند.

وی افزود: رعایت نکردن الزامات و استانداردهای محیط زیست، مخاطرات زیاد و غیرقابل جبران برای مردم در پی دارد و آثار اجتماعی منفی از خود بر جای می‌گذارد و به همین دلیل باید نسبت به رعایت مسائل زیست‌محیطی در اجرای این طرح اهتمام لازم را داشته باشیم.

رحیمی‌زاد، با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در تمام طرح‌ها و برنامه‌ها خاطرنشان کرد: محیط زیست مسئولیت سنگینی در این زمینه بر عهده دارد و دستگاه‌های اجرایی باید حامی و پشتیبان این سازمان در تحقق مسئولیت‌های مهم حفاظت از محیط زیست باشند.

سرپرست فرمانداری گرمی بر ضرورت مطالعه دقیق و تشکیل جلسه‌ای برای جمعبندی مسائل و دستیابی به توافقی مشترک برای انطباق دادن این طرح‌ها با مسائل زیست محیطی تأکید کرد.

ارسال نظرات