امام جمعه جعفراباد در خطبه های نماز جمعه گفت: در جریان مذاکرات هسته ای دست کشیدن از ارزشها و پایبندی به احکام ،هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
کد خبر: ۸۵۶۴۷۳۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام باقری، امام جمعه جعفرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرجعفرآباد، با اشاره به اجلاس اخیر مجلس خبرگان و دیدار اعضای محترم مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری ابتدا در خصوص جایگاه و وظیفه خطیر مجلس خبرگان نکاتی را بیان کرد و با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به خبرگان گفت: امروز آمریکا از طریق تغییر ادبیات سیاسی سعی در نفوذ دارد و با کلماتی مثل مبارزه با تروریسم و حقوق بشر همیشه از ظالمان دنیا حمایت می کند و حق مظلومان را نادیده می گیرد.

وی به ضرورت ورود مجلس به بررسی برجام اشاره کرد و افزود: مذاکرات برای رفع تحریم بود نه تعلیق آنها و اگر بنا بر تعلیق باشد ما هم تعهدات مان را تعلیق می کنیم و آمریکایی ها بدانند در جریان مذاکرات دست کشیدن از ارزشها و پایبندی به احکام هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به مناسبتهای هفته ضمن گرامیداشت 14 شهریور سالروز شهادت شهیدان قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی به جنایات منافقین کور دل در سال 1360 اشاره کرد.

وی در ادامه خطبه، یوم الله 17 شهریور را از جمله جنایات هولناک رژیم طاغوت برشمرد و یاد وخاطره شهدای آن ایام را گرامی داشت.

امام جمعه جعفراباد همچنین با اشاره به 25 ذیقعده روز دحوالارض اهمیت و فضیلت این روز بزرگ را یادآور شده و مردم را به روزه و عبادت شب آن ترغیب کرد.

وی در فضیلت آیت الله طالقانی و شهید محراب آیت الله مدنی نیز نکاتی را ایراد کرد.

حجت الاسلام باقری در خطبه اول نماز جمعه شهر جعفرآ باد بعد از حمد و ثنای الهی و صلوات و درود بر پیامبر و اهل بیت پاک آن حضرت و توصیه به تقوا، ابتدا با توجه به وقوع زلزله در صبح جمعه مسائل و احکام مربوط به نماز آیات را بیان کرد و در توضیح ادامه حدیث امام صادق علیه السلام در ویژگی ها و صفات شیعه صفت امانت داری را توضیح داده و گفت: خداوند کریم در قرآن امر کرده است که امانات را به اهل و صاحبان امانت برگردانید.

وی امانت داری را از ویژگی های پیامبر اکرم قبل از اسلام بیان کرد و افزود: اهمیت امانت داری به حدی زیاد است که امام صادق علیه السلام در حدیثی می فرمایند: «اگر قاتل علی بن ابیطالب چیزی را به من امانت بدهد آن امانت را به او باز می گردانم.»

ارسال نظرات