امام جمعه موقت اصلاندوز با اشاره به عزیمت حجاج به سرزمین وحی گفت:حجاج باید تلاش کنند از این فرصت بهترین استفاده های معنوی را ببرند.
کد خبر: ۸۵۶۴۷۳۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، حجت الاسلام عبدالکریم رحمانی نیا، در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز در خصوص برکات و اهمیت حج و عزیمت حجاج به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت:هر مومنی که توانایی جسمانی و مالی دارد باید به حج برود چراکه حج بر هر مسلمان واجب بوده در غیر اینصورت اگر کسی بتواند برود مکه و نرود به دید قرآن کافر است.

وی با بیان اینکه کسب معرفت در حج مهمتر است افزود:حج تجلی فضایل و مکارم اخلاقی، بهترین معبر و گذرگاه به سوی خداوند و نیکوترین منزل تزکیه و تهذیب نفس است بنابراین حجاج باید تلاش کنند از این فرصت بهترین استفاده های معنوی را ببرند.

امام جمعه موقت اصلاندوز با اشاره به اینکه تشریفات مانع انجام حج می شود گفت: حج یک مراسم آسمانی است که خداوند به جامعه مومنان هدیه کرده و سبب آموزش آموزه های معرفتی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی می شود.

رحمانی نیا افزود: نکته مهم و قابل تامل پرهیز از تشریفات و اسراف در میهمانی ها قبل از رفتن به سفر معنوی و عبادی حج است به جای این کار می تواند هزینه آن را صرف عمل خیری برای افراد نیازمند انجام داد.

وی خاطرنشان کرد:سفر معنوی و عبادی حج فرصتی گرانبها و طلایی برای عبادت با خدا، راز و نیاز، اخلاص و خودسازی برای حاجیان است و نباید این زمان را صرف خرید سوغاتی کرد.

خطیب جمعه اصلاندوز در ادامه به رونمایی سامانه پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و گفت:این سامانه کاملا بومی و ساخته جوانان این مرز و بوم است که می‌تواند تحرکات و اهداف دشمن را در دستور کار خود قرار دهد.

رحمانی نیا با اشاره به دیدار اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، این دیدار را بسیار ارزشمند و دارای موارد مهمی دانست که باید بدان توجه شود.

امام جمعه موقت اصلاندوز افزود:دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری حاوی پیام‌های اساسی برای دولتمردان و طرف‌های غربی بود و ایشان تأکید داشتند که برجام مسئله روز ماست و باید به دقت مورد بررسی و اظهار نظر کارشناسی قرار گیرد.

ارسال نظرات