در توافق ژنو از خطوط قرمز تعیین شده مقام معظم رهبری عدول شده و این مساله سبب نگرانی جامعه شده است، مسئولان تیم مذاکره‌کننده با وجود برخی نکات مثبت در برجام، نظارت ابدی را بر مراکز صنعتی و هسته‌ای کشور پذیرفتند.
کد خبر: ۸۵۶۴۷۸۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به اهمیت نماز جمعه در اسلام اظهار کرد: مومنان قبل از ورود به نماز جمعه باید آداب این نماز سیاسی و عبادی را رعایت کنند که از جمله آن آراستن ظاهر و پوشیدن بهترین لباس‌ها برای ورود به نماز جمعه است.

وی به روز دحوالارض و عظمت این روز اشاره کرد و افزود: روز دحوالارض از جمله روزهای بسیار با اهمیت در اسلام است که به روزه‌داری در آن روز و عبادت در شب آن، تاکید شد، تصریح کرد: براساس اصل 44 قانون اساسی، دولت باید با زمینه‌سازی و گسترش شرکت‌های تعاونی، زمینه‌ساز نقش موثر آن در اقتصاد کشور شود.

امام جمعه بابل به رابطه تعاونی‌ها و اقتصاد مقاومتی پرداخت و خاطر‌نشان کرد: استفاده از شرکت‌های تعاونی و ظرفیت مردمی راهکاری موثر در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی کشور است.

این مسئول سرمایه‌گذاری در کشور را برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش قدرت اقتصادی جامعه موثر برشمرد و گفت: بسیاری از دارندگان پول و سرمایه، پول‌های خود را در بانک‌ها نگهداری می‌کنند و حاضر نیستند که با راه‌اندازی واحدهای تولیدی قدم موثری را برای اشتغال جوان‌ها در جامعه بردارند.

روحانی با انتقاد از برخی مسئولان دولتی که حاضر به بررسی برجام در مجلس نیستند، اظهار کرد: برجام تعهدات سنگینی را براساس توافق ژنو بر ملت ما تحمیل می‌کند که بعضی از این تعهدات دائمی و ابدی است که براساس قانون اساسی باید مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در توافق ژنو از خطوط قرمز تعیین شده مقام معظم رهبری عدول شده و این مساله سبب نگرانی جامعه شده است، یادآور شد: مسئولان تیم مذاکره‌کننده با وجود برخی نکات مثبت در برجام، نظارت ابدی را بر مراکز صنعتی و هسته‌ای کشور پذیرفتند.

روحانی ادامه داد: مگر می‌شود ملت ما نه تنها در این زمان بلکه در آینده زیر بار تعهدات سنگین برود و کسی نظری ندهد.

امام جمعه بابل به امیدواری کشورهای غربی پس از برجام برای نفوذ در کشور پرداخت و تصریح کرد: کشور غربی و دشمنان ما با این برجام به شدت امیدوار شدند تا در کشور ما نفوذ کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پذیرفتن برجام برای قطع امید دشمنان و برای ساختن قوای داخلی بود نه اینکه زمینه‌ای برای فرصت‌سازی دشمنان باشد.

امام جمعه بابل با درخواست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دقت نظر کارشناسی و تطبیق آن با قانون اساسی، بر توجه به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و مصالح کشور تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دقت مفاد برجام را براساس تعهدات حقوقی آن مورد بررسی قرار دهند تا شایسته‌ترین مساله برای ملت ما انجام شود.

وی با تقدیر از سازندگان فیلم محمد رسول‌الله(ص) از این اثر هنری به عنوان کاری ماندگار و اثرگذار نام برد و افزود: ساخت فیلم محمد رسول‌الله(ص) براساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود تا در قالب یک اثر هنری شایسته در عرصه جهانی از جایگاه پیامبر اسلام (ص) دفاع کند.

روحانی بر استقبال از این اثر هنری به منظور تشویق سازندگان آن تاکید کرد و گفت: مردم ما فیلم محمد رسول‌الله‌(ص) را به نیت عرض ارادت محضر پیامبر و تقدیر از سازندگان آن مشاهده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها