برداشت 85 درصدی برنج در مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برداشت 85 درصدی برنج در استان، گفت: شالی‌کاران هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت محصول اقدام کنند.
کد خبر: ۸۵۶۴۷۹۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹




خبرگزاری بسیج مازندران، عزیزالله شهیدی‌فر اظهار کرد: در حال حاضر عملیات برداشت 95 درصد ارقام محلی و بیش از 50 درصد ارقام پرمحصول برنج در مازندران انجام شده که در مجموع عملیات برداشت در 85 درصد اراضی شالیزاری استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در هفته جاری مشکل خاصی از لحاظ بارندگی نداریم شالی‌کاران هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت برنج اقدام کنند.

*برنامه‌ریزی برای تحول در ناوگان خشک‌کن شالی‌کوبی‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کمبود دستگاه خشک‌کن از مشکلات برنج‌کاران است، گفت: با برنامه‌ریزی امسال اعتبار خوبی برای خشک‌کن اختصاص یافته و ناوگان خشک‌کن را متحول کنیم.

شهیدی‌فر افزود: سازمان جهاد کشاورزی اعتبار خوبی برای این موضوع در نظر گرفته و برنامه‌ریزی بر این است حتی بانک‌نشاها و کشاورزانی که دارای زمین‌های بسیار هستند را به سیستم خشک‌کن تجهیز کرده تا بتوانند پس از برداشت رطوبت برنج را به حد استاندارد رسانده و به‌صورت طولانی نگهداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کشت پاییزه در مازندران، اظهار کرد: همکاران جهاد کشاورزی با پیگیری از طریق مراکز بخش‌ها در تلاش هستند نسبت به تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت پاییزه اقدام کنند.

*تشویق کشاورزان مازندران به کشت پاییزه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اختصاص 25 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به کشت مجدد و 50 هزار هکتار به کشت رتون، گفت: این مهم نیز جزو کشت پاییزه محسوب می‌شود در مجموع نگاه ما در بحث کشت پاییزه محصولاتی از جمله دانه‌های روغنی، نباتات علوفه‌ای، جو علوفه‌ای و گندم است.

شهیدی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: کشت پاییزه برای کشاورزان از نظر اقتصادی صرفه بالایی دارد و می‌تواند بسیاری از هزینه‌های آنان را تامین کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها