اعتبار پروانه اپراتورهای ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت یا همان شرکت‌های PAP امروز در صورت تمدید نشدن، منقضی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۹۰۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  امروز اعتبار پروانه اپراتورهای ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت یا همان شرکت‌های PAP به پایان می‌رسد و علی‌رغم اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی چند مرحله اعتبار پروانه آنها را تمدید کرد اما با توجه به سر و سامان گرفتن پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت (FCP) در در وهله اول بعید به نظر می‌رسد که تمدیدی در کار باشد.

شرکت‌های ارائه کننده اینترنت پرسرعت بیش از 10 سال است که مجوزشان را از رگولاتوری دریافت و در این عرصه فعالیت کرده‌اند.

برخلاف اینکه قرار بود مجوزهای جدید ارتباطاتی نیمه سال گذشته صادر شود و پرونده کاری PAPها بسته شود اما روند بررسی چارچوب پروانه‌های جدید با توجه به نگرانی و دغدغه ISP، ISDP و PAPها به درازا کشید و از این رو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجبور شد تا تعهدات پروانه‌ای شرکت‌های فعال را تمدید کند و تمرکز خود را روی اجماع آراء فعالان این بخش از بازار تلکام بگذارد.

از این رو پروانه شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی تا پایان فروردین ماه سال جاری و مجددا تا پایان خردادماه تمدید شد.

تکمیل ساختار FCP و اعلام فراخوان برای دریافت مجوز خدمات ارتباطات ثابت باعث شد تا پروانه‌ شرکت‌های اینترنتی و تلفن ثابت برای تعیین تکلیف نهایی تا نیمه شهریور ماه تمدید شود.

امروز عملا به نیمه شهریور ماه رسیده‌ایم و اعتبار پروانه شرکت‌های اینترنتی و تلفن ثابت منقضی می‌شود.

با توجه به اینکه رگولاتوری در تیر ماه اعلام کرده بود 26 متقاضی برای دریافت پروانه خدمات ارتباطی ثابت یا همان FCP مراجعه کرده‌اند و امید می‌رود تا دو ماه آینده (شهریور ماه) پروانه‌های جدید ارتباطی صادر شود، امروز عملا باید عمر PAPها به پایان برسد.

خبرگزاری تسنیم در مرداد ماه سال جاری در قالب گزارشی با عنوان "دو شرکتی که پروانه ارتباطات ثابت گرفتند" خبر از نهایی شدن وضعیت دو تقاضای پروانه FCP داد و اعلام کرد: شرکت گسترش ارتباطات مبنا (گام) و کنسرسیوم فراگیر ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی و ارتباطات باند وسیع کشور (ایران FCP) شرایط دریافت پروانه FCP را کسب کردند.

مدتی نگذشت که علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم پا به میدان گذاشت و در مورد آخرین وضعیت متقاضیان دریافت پروانه فعالیت در حوزه خدمات ارتباطات باندپهن ثابت (FCP) که قرار است جایگزین خدمات دهندگان PAP در کشور شوند، اظهار داشت: تاکنون وضعیت 6 شرکت برای دریافت پروانه فعالیت مشخص شده است و به زودی نیز وضعیت 12 متقاضی دیگر نهایی می‌شود.

با این حساب باید انتظار داشت تا 18 اپراتور جدید وارد بازار خدمات اینترنت پرسرعت در قالب پروانه‌های جدید شوند که به گفته عمیدیان پروانه آنها آبان ماه صادر می‌شود.

در حالیکه انتظار تمدید چندین باره پروانه‌ شرکت‌های اینترنتی نمی‌رود اما صحبت‌های عمیدیان مبنی بر صدور پروانه‌های جدید تا آبان ماه، می‌تواند حکایت از تمدید پروانه‌ها داشته باشد.

ارسال نظرات