فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: به منظور ارائه خدمت به کوهنوردان، کمپ کوهنوردی سبلان به بهره‌بردای رسید.
کد خبر: ۸۵۶۴۹۵۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم امامی، در جلسه کارگروه گردشگری با حضور شورای اداری مشگین شهر اظهار داشت: با توجه به توسعه گردشگری این شهرستان و ورود خیل عظیم مسافر جهت بازدید از پل معلق و بهره‌مندی از قابلیت‌های طبیعی و تاریخی و صعود به کوه سبلان، کمپ کوهنوردی با صرف اعتبار 115 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستانی وبا ظرفیت 400 نفر برای ارائه خدمت رسانی به کوهنوردان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به حضور مسافران از سراسر ایران در مشگین اشهر فزود: شهرستان مشگین شهر جذابیت‌های بکر طبیعی و تاریخی زیادی دارد که راه اندازی بزرگترین پل معلق خاورمیانه در این شهرستان موقعیت را برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری این منطقه فراهم کرده و مسافران با ورود به مشگین شهر و در جریان بازدید از پل معلق با سایر قابلیت های گردشگری و آبگرم های معدنی و بی نظیر این منطقه آشنا می‌شوند.

فرماندار مشگین شهر تصریح کرد: ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان بسیار غنی است و در صورت پرداختن به آنها به خیلی از محرومیت‌‌های موجود در این منطقه خاتمه می‌دهیم به طوری که تاکنون 21 درخواست سرمایه گذاری در حوزه آبگرم‌های این شهرستان داشتیم که با 9 نفر از سرمایه گزاران به توافق رسیدیم و در حال انجام اقدامات اولیه برای اجرایی و عملیاتی کردن پروژه‌های خود هستند.

امامی تاکید کرد: برای عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران در حوزه آبگرم، داشتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی لازم است و حتی در زمینه برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه نیز باید بین سرمایه‌گذاران رقابت وجود داشته باشد چرا که ارائه خدمات مشترک بین مجتمع‌های آبگرم‌های معدنی جذابیت خاصی در جذب توریست نخواهد داشت.

وی عملکرد‌های دولت و مسئولان مشگین شهر را در دو سال اخیر بی‌سابقه خواند و گفت: توسعه زیرساخت در بخش راه‌های مواصلاتی، پیمان سپاری گاز 62 روستا، گازرسانی به 22 روستا در سطح شهرستان، کارهای انجام شده در بخش کشاورزی و معدن همگی در راستای توسعه شهرستان و امکانات دهی به روستاها در راستای برخورداری سراسر شهرستان از زیر ساخت‌های مورد نیاز است.

امامی افزود: درصدد هستیم با برنامه ریزی و رایزنی‌هایی اورژانس تخصصی بیمارستان ولیعصر مشگین شهر را به حضور وزیر بهداشت کشور افتتاح کنیم که این اورژانس تأثیر بسزایی در خدمات رسانی به مسافران،بیماران و مراجعین سرپایی، فوریت‌های پزشکی و اورژانس با حضور پزشکان متخصص و مجرب خواهد بود.

فرماندار مشگین شهر بیان کرد: برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی برای ورود مسافر از نیمه دوم شهریور ماه باید انجام شود و در این راستا تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند اقامتگاه‌های مسافران و زیر ساخت‌های مربوط به خدمات رسانی را سامان دهی کنند و طی تبلیغاتی مردم را برای میزبانی از مهمانان شهریور ماه مطلع کنند.

پیوست های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی از سوی سرمایه گذاران لحاظ شود

مسئول امور زنان و مشاور فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: با توجه به توریستی بودن مشگین شهر، پیوست های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی در رأس برنامه های سرمایه گذاران لحاظ شود.

فریبا ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به ورود خیل عظیم مسافر به این شهرستان و به منظور جلوگیری از تبعات منفی اقشار مختلف با سبک‌های گوناگون فرهنگی، سرمایه گذاران باید پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی را در رأس برنامه‌های خود لحاظ کنند طوری که به هنگام عقد قرارداد نسبت انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متعهد شوند.

مسئول امور زنان و مشاور فرماندار شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: همه جذابیت‌های گردشگری و تاریخی در عین داشتن شاخصه‌های جذب توریست و درآمد زایی، بی جان هستند و قدرت تکلم ندارند اما مسئولان و سرمایه گذاران با انجام کارهای فرهنگی و برپاکردن جشنواره‌های متعدد می‌توانند تاریخچه تمدن و فرهنگ انسان‌هایی که در دامان سبلان زیسته اند را به خوبی در میان گردشگران نشر دهند و سبب نشر تاریخ کهن این منطقه در سراسر کشور بشوند.

وی تأثیرگذاری کارهای فرهنگی را به مراتب بیشتر از زرق و برق های تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: ویژگی منحصر به فرد آثار تاریخی و طبیعی به سبک زندگی انسان‌های گذشته برمی گردد و داشتن شناسنامه فرهنگی به تمام جاذبه های گردشگری طبیعی و مصنوعی شهرستان اعتبار می‌دهدو نباید از این موضوع مهم در توسعه گردشگری و سرمایه گذاری غافل شد.

مسئول امور بانوان و مشاور فرماندار مشگین شهر مقوله عفاف و حجاب را یکی از مهمترین دغدغه ‌های فرهنگی این شهرستان دانست و بیان کرد: با توجه به نفوذ فرهنگی غرب و تأثیر پذیری قشر جوان از مدل‌های پوششی غرب، باید با تدابیر آگاهانه، برنامه ریزی غنی و مناسب در راستای حفظ ارزش‌های دینی و سنت‌های کهن سبک زندگی اسلامی این شهرستان تلاش کنیم.

ابراهیمی برپایی جشنواره‌ها را در فرهنگ سازی عمومی شهروندان و مسافران مهم خواند و تأکید کرد: این جشنواره‌ها با برخورداری از نگار خانه، موزه‌های فرهنگی و هنری، بروشور‌هایی در زمینه تاریخ و تمدن مردم مشگین شهر، اطلاع رسانی در زمینه حفظ محیط زیست و جلوگیری از عواقب خطرناک ریختن زباله در مراتع و جنگل‌ها و همچنین اطلاع رسانی در حوزه فضاهای سبز عمومی در جاده‌ها که در اثر سهل انگاری مسافران دچار آتش سوزی می شوند، بسیار تأثیر گذار خواهند بود.

وی تصریح کرد: در صورت عدم برنامه ریزی در بخش فرهنگی و اجتماعی بعد از گذشت چند سال، شاهد کم رنگ شدن و حتی فراموش شدن هویت فرهنگی و اصیل این منطقه خواهیم بود اما اکنون با هزینه کم و برنامه ریزی مستمر می‌توان گام بزرگی در عرصه‌های یاد شده برای این شهرستان انجام داد و از آثار مثبت زیر ساخت‌های فرهنگی و تبعات مثبت سرمایه گذاری اصولی در تمام زمینه‌ها برخوردار شد.

ارسال نظرات