رئیس شورای عالی استان‌های کشور/

جشنواره شوراهای برتر در کشور برگزار می‌شود

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: جشنواره شوراهای برتر کشور به‌زودی برگزار می‌شود و مهم‌ترین اهداف این جشنواره برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار روستاها و مدیریت شهر است.
کد خبر: ۸۵۶۴۹۸۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، غلامرضا بصیری‌پور، در همایش روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان اردبیل در استانداری اردبیل اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها در بحث آموزش شوراها نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای اتخاذ کرده است و در این راستا در تلاش هستیم امسال همایش‌های مختلفی با موضوع آموزش شوراها در کشور برگزار کنیم و از ظرفیت‌های شورا در راستای توسعه کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 117 هزار نفر عضو شورای اسلامی شهر و روستا در کشور هستند گفت: از این تعداد 3 هزار نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهد که این آمار بسیار کم است و باید از توانمندی‌های بانوان برای توسعه شهرها استفاده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: شوراها بزرگ‌ترین سرمایه و ظرفیت در کشور هستند که در این شوراها افراد متخصص و کاردان به کار گرفته‌شده‌اند و بیشتر نیروهای انسانی شورای عالی استان‌ها دارای مدرک معماری، عمران و پژوهش هستند.

بصیری پور بابیان اینکه تفاهم‌نامه‌های مختلفی با وزارت نیرو انجام‌شده است، افزود: در این راستا درصدد هستیم انرژی‌های کشور را به فرصت تبدیل کنیم و باید تمام اعضای شورای عالی استان‌ها برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از تهدیدهای بزرگ کشور، افزایش تولید زباله در کشور است که باید با اجرای برنامه‌های مختلف این مسئله را به فرصت تبدیل کرده و در راستای تولید انرژی کوشا باشیم که تبدیل زباله به انرژی 15 سال است در استان خراسان رضوی انجام می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در کشور تصریح کرد: باید کاری کنیم تا جایگاه و ظرفیت شورا در کشور برای همه اقشار مردم تدوین و تبیین شود و متأسفانه هنوز جایگاه واقعی شورا در کشور بیان‌نشده است که این امر نیازمند تبلیغ رسانه‌ها و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

بصیری‌پور یکی از برنامه‌های مهم شورای عالی استان‌ها را اجرای مدیریت واحد شهری عنوان کرد و افزود: در این راستا بیش از 30 طرح تدوین و طراحی‌شده است که با اجرای این طرح‌ها تحول عظیمی در مدیریت واحد شهری به وجود می‌آید.افزایش یابد.

ارسال نظرات