رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت:در حال حاضر ۳۸ هزار شورای اسلامی شهر و روستا با بیش از ۱۱۷ هزار عضو فعالیت می‌کنند و معتقدیم که باید مدیران کل دستگاه‌های اجرایی باید به فعالیت شوراهای اسلامی باور داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۶۴۹۸۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، غلامرضا بصیری پور، در جمع خبرنگاران در فرودگاه اردبیل اظهار داشت: سفر بنده به استان اردبیل، 22 مین سفر استانی در 6 ماه گذشته بوده است که سعی داریم با سفر به‌تمامی استان‌های کشور از نزدیک بافکر، اندیشه و فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاها آشنا شویم.

وی گفت: دیدار با مسئولان، نمایندگان و نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل ازجمله برنامه‌های سفر چندروزه ما به استان اردبیل است که امیدواریم این‌گونه سفرها و نظارت بر عملکرد بر شوراها باعث شود شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به یک خودباوری قابل قبولی برسند.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور افزود: در حال حاضر 38 هزار شورای اسلامی شهر و روستا با بیش از 117 هزار عضو فعالیت می‌کنند و معتقدیم که باید مدیران کل دستگاه‌های اجرایی باید به فعالیت شوراهای اسلامی باور داشته باشند و بتوانیم با همکاری و همدلی به اهداف خود برسیم.

بصیری پور تصریح کرد: لایحه مدیریت یکپارچه شهری را که در برنامه پنجم توسعه وجود داشت، بعد از ابلاغ مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه نیز لحاظ شده است و خوشبختانه عضو این کارگروه در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم که امیدواریم فرصت مناسبی برای ایجاد مدیریت یکپارچه شهری ایجاد شود.

وی بیان کرد: در بسیاری از دولت‌ها تصدی‌گری بخش‌ها و مناطق در اختیار پارلمان محلی قرار دارد ولی چون در کشور ما این کار به‌وسیله قوه مجریه اجرا می‌شود، زمینه‌های ایجاد مدیریت یکپارچه شهری مقداری سخت است که اول باید پیش‌نیازهای این کار فراهم شود.

ارسال نظرات