دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی اعلام کرد
دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از امکان ورود دانشجویان نخبه پزشکی عمومی به دوره دستیاری مستقیم پزشکی خانواده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۵۰۲۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

به گزارش بسیج، طاهره چنگیز دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی، با اشاره به بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی و اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت را راه اندازی دوره تخصص پزشکی خانواده برشمرد و نحوه جذب دستیار در این دوره را تشریح کرد.

چنگیز گفت: تاکنون تلاش‌های وسیعی برای راه اندازی دوره تخصصی پزشکی خانواده صورت گرفته است و جلسات داخلی و بین المللی متعددی نیز برگزار شده است. با بررسی‌های به‌عمل آمده و با توجه به پیشرفت کار، در سال جدید اقدام به جذب دستیار در دوره تخصصی پزشکی خانواده خواهیم کرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی اظهار داشت: درنظر است تا علاوه بر پذیرش دانش آموختگان دوره MPH پزشکی خانواده،‌ تعداد محدودی از دانشجویان نخبه پزشکی نیز در این دوره جذب شوند و بدین منظور تسهیلاتی برای ادامه تحصیل این دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد.

چنگیز خاطرنشان کرد: یکی از این تسهیلات، امکان کوتاه شدن دوره کارورزی دانشجویان نخبه در دوره پزشکی عمومی در صورت ورود مستقیم این دانشجویان به دوره دستیاری پزشکی خانواده خواهد بود. علاوه بر این، معاونت آموزشی برنامه‌های مدونی برای تسریع روند راه اندازی و بهبود کیفیت دوره تخصصی پزشکی خانواده در نظر گرفته که در سال 1394 اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات