اولین دوره مدرسه خواندن صبح امروز ۱۵ شهریور با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۵۶۵۰۳۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین دوره مدرسه تابستانی خواندن صبح امروز 15 شهریورماه با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و چند تن از شخصیت‌های فرهنگی و اساتید دانشگاه در مشهد کار خود را آغاز کرد.

این دوره پنجمین دوره آموزشی ویژه کتابداران است که با هدف ارتقای سطح اطلاعات کتابداران برگزار می‌شود. پیش از این دوره‌های آموزشی با محتوای مشاوره کتابداری و قصه‌گویی در استان‌های مازندران، تهران، فارس و هرمزگان برگزار شده بود.

دوره مدرسه خواندن بنا به درخواست خود کتابداران کشور مبنی بر دوره‌های آموزشی برگزار شده است که قرار است کارگاه‌های مختلفی در این زمینه شامل موضوعاتی چون ترویج خواندن برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان و بزرگسال، سیاست‌گذاری در نهاد کتابخانه‌های عمومی و غیره با حضور اساتید دانشگاه برگزار شود.

در این طرح 50 نفر از کتابداران از سراسر کشور شرکت کرده‌اند. معیار انتخاب این کتابداران بر مبنای معرفی کتاب و ارسال آثار به نهاد بوده است.

در افتتاح این مراسم علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور ضمن توضیح درباره انیمیشنی با موضوع کتابداری سال 95 را برای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سال خواندن نامید که قرار است براساس آن برنامه‌هایی تبیین شود.

نخستین «مدرسه تابستانی خواندن» با همکاری اساتید و صاحب‌ نظران حوزه ترویج خواندن طی دو دوره 4 روزه، ویژه خانم‌ها و آقایان، برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این دوره تربیت و آماده‌سازی کتابداران علاقه‌مند برای ایفای نقش کلیدی مروجان خواندن در جامعه است.

«مدرسه تابستانی خواندن» یکی از برنامه‌های «طرح ملی خواندن» است که به همت معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف غنای بیش از پیش کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

گفتنی است، 657 کتابدار از 211 شهرستان سراسر کشور، داوطلب شرکت در نخستین دوره مدرسه تابستانی خواندن به میزبانی مشهد مقدس بودند که بر اساس داوری‌های انجام شده از این تعداد 50 کتابدار زن و 46 کتابدار مرد (اینجــا) طی دو مرحله، در نخستین دوره «مدرسه تابستانی خواندن» حضور خواهند داشت.

ارسال نظرات